Jäkla kyla

2007-11-15 @ 22:51:57
Jag HATAR Umeå på vintern. Det blir så sabla kallt och jag är väldigt varmblodig av mig.
På kvällen när jag ska sova har jag dubbla par med strumpor, varma pyjamasbyxor i plych, ett sovlinne, en extra tröja och täcke och trotts detta fryser jag!! Sen kommer morsan in ba :Guuud vad du har varmt härinne ska jag inte se om jag kan skruva ner värmen i elementet... Hon vill att jag ska frysa ihjäl visst.. det verkar naturen oxå vilja. Jonna har gett mig dåligt samvete för att jag tar bilen så ofta till plugget med tanke på den globala uppvärmningen så idag skulle jag vara snäll mot naturen och gå hem.
Hur tror ni naturen tackar mig, jo genom att blåsa in 70miljoner (åtminstone femton) minusgrader under alla mina kläder (trots att jag pälsat på mig till michelingubben) och blåsa kall snö i mitt ansikte och låta mig halka en sisådär fem gånger. Verkligen vänligt av dig naturen, tack ska du ha.

Om man bortser från alla stackar isbjörnar har jag verkligen ingenting emot global uppvärmning. Låt sabla holland svämma över och låt Sverige få varmare vintrar.






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-