Ska jag behöva opperera bort brösten för att gilla fotboll???

2007-10-10 @ 21:07:51
Aaaaargh vad jag blir leds! Vissa dagar känner jag det verkligen som att det är någon sorts straff att jag blev född till kvinna. Killar skärp er!!! Blir så jävla trött på eran attityd, nästa person som frågar om jag vet vad en offside är tror jag det finns en risk att jag skadar alvarligt.. Ja för i helvette, jag VET vad en offside är, ska jag förklara innebörden av en bicicleta, en stämpling, en indirekt frispark samt en skorpionspark också???? Inte för att det skulle göra någon skillnad, jag har ju ingen snopp så jag har ju ingenting att komma med.

Jag blir bara så trött... Fotboll och främst Gnaget är bland de största intressen jag har, kan inte hjälpa det. Är man Gnagare så är man. Jag kommer aldrig glömma känslan jag fick första gången jag stod utanför Råsunda. Det var så mäktigt att höra alla ljuden innefrån stadion och jag fick verkligen känslan av att ha kommit hem. En match sen var jag fast, det var bland det roligaste och mest spännande jag gjort... Allt var så mycket enklare då man var liten, vi målade flaggor, knyckte toarullar från skolan och klipte konfetti inför matcherna. Sen ställde vi oss mitt i kaoset på norra fast vi egentligen var för små.. Sen blev man äldre, började dricka bira och åka på bortamatch. Sen flyttade vi och så poff var jag över 17 och fick inte vara med längre. Jag är tydligen inte längre en suporter, inte en Gnagare utan jag är en tjej.
Gänget blev större och större men jag känner inte längre att jag är en del av det riktigt, inte på samma sätt som förr i alla fall. Nu får man alltid perversa komentarer kastade i ansiktet, ingen lyssnar då man diskuterar och - alla ska slåss utom jag då som är tjej....

Jag har inte lagt ut över 7000kronor, sett gnaget åka ur allsvenskan, sett dem torska med 5-1 mot boden, bråkat med snuten, klivit upp fem på natten för att klottra AIK stuff osv för att jag är någon jävla wanabee eller är ute efter ett ragg??? Ledsen grabbar men det känns inte så charmigt att dejta någon som är "gentleman" och släpper en före i toalettkön för att man har "snygga bröst". (Ja jag har varit med om detta)

Samma sak är det när man skriver i forum eller snackar med folk, alltid är det "lilla du" "lilla gumman" "lilla tjejen" osv, jag lovar att jag kan mer om gnaget än 50% av de killar som kallar sig Gnagare.. Jag tror inte ens min egen farsa tar mig seriöst, i alla fall njuter han av att trissa mig och är altid lika löjligt stolt såfort han vet något om AIK innan mig, och då menar jag allt ifrån Rubarths halsfluss till flyttade träningsmatcher.
Jaha men sluta bry dig om fotboll då om det är så jobbigt, kanske folk tänker men det går inte, jag tycker om det för mycket. Min högsta dröm är typ att åka till London och se några matcher ur engelska ligan live och uppleva deras supporterkultur. Sitta med öl och ett gäng kompisar och se en match är det härligaste som finns... Så snälla killar skärp er och inse att man faktiskt kan vara intresserad av fotboll trotts att man inte kan stå upp och pissa...

(Obs, Jag drar inte alla killar över en kant, naturligtvis finns ni som är as shysta och gör fotbollen roligare också så cred till er! )


Postat av: Marcus

Känner mig träffad, big time...

Fett kefft att det inte funkar att göra könsbyten till speciella tillfällen...

2007-11-18 @ 19:19:43




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-