Vilka är egentligen knepigast

2007-10-25 @ 15:34:53
Jag diskuterade fenomenet killar med en tjejkompis idag då vi tyckte de var så svåra att förstå ibland. Kanske är det för att de är ovana att visa känslor de känns så råa ibland. Eller som i andra tillfällen då det slinker ut precis vad som helst utan att det tänker sig för, men så slog det mig att vi tjejer nog inte är några barnkorsord heller. Även om jag tycker vi tjejer kan vara väldigt dryga med våra tjejigheter så förstår jag ju vad vi menar. Ett exempel.. I vintras ville mitt ex att vi skulle gå och köpa godis, jag som tyckte han varit lite väl osocial under dagen fiskade lite efter en komplimang och säger "Nja jag vet inte, jag känner mig så fet" varpå han utbrister "jamen du kan ju köpa grönsaker"..... Då jag berättade detta för några kompisar så drog tjejerna förskräckt efter andan medan grabbarna såg oförstående ut. Vad var det för farligt med det? Enligt killspråket tror han att han varit snäll och låtit mig få som jag vill medan han på tjejspråket har sagt "ja du är verkligen fet jag tycker du ska banta"

Här kommer lite andra tjejsspråk citat, vad vi säger och vad vi oftast menar så ni killar inte behöver förolämpa oss i onödan...

Vi säger: Åh jag känner mig så fet
Vi menar: Jag är nere och behöver någon som säger att jag ser fin ut

Vi säger: Det spelar ingen roll, bestäm du
Vi menar: Självklart spelar det roll du måste bestämma som jag vill

Vi säger: Nja jag är inte så hungrig
Vi menar: Du måste äta för att jag ska kunna äta/ Det är äcklig mat

Vi säger: Jag fryser!
Vi menar: Stäng de förbannade fönstret, ge mig din tröja eller håll om mig.

Vi säger: Jag har mensverk
Vi menar: Håll dig snäll, ge mig choklad och låt för i h*vete bli mina bröst.

Vi säger: Ta bara lite i topparna
Vi menar: Klipper du mer än två centimeter dödar jag dig

Vi säger: Köp 3 liter mjölk, barilla spagetti och en marabou
Vi menar: Köp 3 liter mjölk, barilla spagetti och en marabou!!! och inte köp en liter mjölk, några nudlar och en motorsportstidning.



http://fashionrebell.blogg.se/  <-- sötaste kompisen :D Längtar tills jag får se dig lilla pyre!


Postat av: Annie

Blåmes!!!!

2007-10-25 @ 21:31:27
URL: http://fashionrebell.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-