Allt är relativt - Mina I lands problem

2007-09-03 @ 12:39:46
Jaha jag har då bestämt mig för att börja blogga. Det ser så roligt ut när alla andra gör det, problemet var då bara namet. Vad skulle jag heta, det borde ju vara något personligt. Mitt namn Frida (i alla versioner och kombinationer) var förstås upptaget och något smeknamn har jag inte riktigt utom då bananen (vilket härstammar från en barnbok jag gillade som liten, versen "Jan Banan gick på stan" så kallade mig farsan för Fritte banan och så blev det bananen) Mycket långsökt och jag tror det är få som kan göra kopplingen, förövrigt avskyr jag bananer och vem vill heta något om en böjd frukt???

Så kom jag på Isidor efter Isidor Behrens (A.I.K.s grundare) men det var förstås upptaget det med. Så det fick bli Isidor med Z

Den senaste månaden har mitt liv varit ganska så depprimerande. Sommaren försvann innan den kom, det få dagar det faktiskt var sol jobbade jag eller hade feber. Sedan dog min kanin och mitt nästan tre år långa förhållande tog slut. Och ja, jag får inte glömma! Medans alla andra treor fick gå till plugget, ha upprop och gå hem fick vi sitta instängd i en gammal lärosal och se på "Det sjätte inseglet" med "Jag är döden" Det var mycket upplyftande.... Men som sagt, barn svälter och krig pågår så allt är relativt...


Nåja en liten tröst i hösmörkret är min nya ursnygga vinterjacka från minimarket. Jag gick och dregglade efter föregångaren förra året och sedan jag såg årets modell i Elle har jag varit som besatt av den. Den är ju så sjukt snygg. Kostar jag på mig den får jag väl fynda billiga höst dojor istället.

image1



Postat av: Battleangel

värkar inte vara mycket folk som kommentera här ^^ ?
eller är sidan ny öppnad =)
men bra att du får dej en ordentlig jacka nu till vintern

2007-09-04 @ 23:43:46
Postat av: Daniel

Haha fin blogg! :D

2007-09-05 @ 23:55:45
URL: http://hastigt.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-