Jag hatar IKEA

2007-09-19 @ 17:52:38
Jag hatar IKEA. Altså inte att gå omkring där eller köpa nya möbler och inredning, det är jättekul. Men att bygga ihop de jävla sakerna det hatar jag. Man måste ju utbilda sig till någon helvetes jävla injengör för att förstå ritningarna. Sen har jag bara negativ erfarenhet av deras möbler... Jag tror de var Elin som sa att jag skulle se det som ett sorts pussel, pussel har jag ingenting emot men där passar bitarna med varandra, väger inte 500 kilo, ger mig inga blödande skrapsår eller blåsor på fingrarna eller klämmer mina tår...

Jag bara misslyckas med de jäkla möblerna.. Som den gången de saknades skruvhål så jag fick borra egna, bara för att upptäcka att dom inte alls saknades utan de fanns två likadana bitar där den ena hade skruvhål o den andra inte. Så sedan hade jag hål på sidan av byrån. Vem konstruerar en sånn dum sak?? Nu gick de hyfsat bra tills jag hittade massa små metalbitar skruvar och plastbitar som de tyckte jag skulle motera fast på min hylla. De var fula och jag såg ingen logik i varför de skulle sitta där, jag menar små svarta plastbitar?? Jag antog att de var nån reklamgrej att de var köpta på IKEA så jag slängde bort dem, allihop. Sen talade Mamma om att det var stöden som gjorde att bokhyllan inte ska kunna tippa...

Inga 3 åringar på mitt rum i framtiden med andra ord.






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-