Dagens roliga

2008-04-24 @ 15:49:11
På religionslektionen håller vi på med Islam. Vi fick se bilder av en Islamsk dans där man ska nå en trans genom att snurra runt runt med armarna utåt.

Daniel: Usch jag skulle spy av det där efter typ fyra varv!
Lisa: Du kanske har dåligt balanssinne Daniel.
Daniel: Nej det är tvärtom, det är då man har bra balanssinne man mår illa vid svägningar. Dom som mår illa av att åka karusell har bra balanssinne och jag mår jättelätt illa.
Jag: Äh det där kan ju inte stämma. Jag mår aldrig illa av karuseller hur mycket dom än snurrar och skakar. Då skulle ju det innebära att jag har jättedåligt balanssinne och det har jag ju inte!
Daniel: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA "Hur många minuter sen var det du snubblade sist Frida"

Jag har aldrig tänkt att jag skulle ha dålig balans men jag tvingas kanske inse att Daniel har rätt, jag snubblar ALLTID. Och det är inga små vurpor heller. För ett tag sedan beskrev Marcus mina vurpor som "Du liksom bara försvinner, det är som om någon skulle slagit av benen på dig med ett slagträ och så helt plötsligt ligger du på marken" Det låter brutalt men tyvärr är det sant, jag är så van och det går så fort att jag inte fäster någon vikt vid det längre. Medan alla andra reagerar kraftigt ställer jag mig bara upp igen och fortsätter gå. Senast i tisdags snubblade jag i matsalen tappade brickan med glaset som gick sönder och flög åt alla håll. Hur var det nu med balanssinnet Frida??? Nej tacka vet jag karusellerna, runt runt, upp och ner och fort och hastigt - jag blir aldrig åksjuk.


Postat av: Joakim Forsberg

Sugen på humor blandat med nöje, nyheter och en smutta allvar?

Kika isåfall in hos min blogg du med! :)

2008-04-24 @ 15:54:31
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: Johanna

Ha en underbar dag. Titta gärna in på min blogg.

2008-04-24 @ 16:03:07
URL: http://framtidstankar.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-