Det mest långtråkiga i hela världen

2008-04-20 @ 18:10:36

Jag tror inte det finns någonting på hela jorden jag tycker är tråkigare än matte. Jag får verkligen typ ADD av det. Två veckor tills min jävla matte C kurs ska tentas av och om jag vill ha ett G är det bäst att jag lkägger manken till. Men det är så svårt och framförallt långtråkigt. Fint om någon förklarar vad man ska göra men jag får ju sitta och studera in den helvettes jävla boken på egen hand så då tar det dubbelt så lång tid innan jag kommer fram till någon lösning. Det var verkligen olidligt idag. Jag gjorde ALLT för att slippa räkna, tog 4 timmar på mig att klä på mig och äta frukost. Väl nerkörd vid köksbordet kunde jag inte koncentrera mig. Solen sken ute och jag fick myror i hela kroppen av att sitta still. Fyra timmar, tre kaffekoppar, två tuggummin, 5 sms och 4 gitarrpauser senare var jag äntligen klar med dagens räknemål. Ikväll är det projektarbete på schemat men jag är så olidligt LEDS på skolan :S

Jag förstår verkligen inte för mitt liv dem som tycker matte är intressant. Vetenskap kan vara intressant, särskilt rymden och visst är det bra att det finns formler för att ta reda på allt men det är så tråkigt så jag avlider på stolen. Kanske är det inte lika långtråkigt om man inte behöver kämpa och koncentrera sig så hårt för att förstå den. Fast nog tycker jag det skulle vara vansinnigt tråkigt med matte A igen. För mig är verkligen precis ALLT är roligare än matte.







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-