Matchens lirare

2008-04-23 @ 10:46:06

Spännande match igår med "Italiensk dommare?". Mannen blåste ju frispark för minsta snudd. Detta gjorde att spelet inte fick något riktigt flyt i första halvlek. Det såg ut som om Liverpool skulle vinna och med rätt enligt min mening. Det är alltid svårare att spela på bortaplan men Drogba som jag inte ens trodde skulle vara med innan var en besvikelse. Han var riktigt lat igår, pallade ju inte ta en enda löpning för att skapa lite luckor. Dålig var han väl inte men jag vet hur han kan spela och så spelade han inte igår. Annars tycker jag Chelsea kämpade bra, Terry var som alltid grym. Drog på sig ett kort men i den situationen var det kanske värt det. Matschen går mot sitt slut. Sedan händer det något. I tilläggstiden i liksom 94 minuten då vi alla trodde matchen var över bjuds vi på ett gratis mål. Det var så roligt, Stefan hade just suttit och gnällt på hur sämst Riise var på plan, att han spelade som en banan och att det var dumt av Rafael att byta in honom. Minuten senare gör killen en jävla flygplansdykning och nickar in bollen i eget mål. Seriöst, vad var det? För det första, varför sparkade han inte undan bollen utan dyker ner på mage? Jag kunde inte annat än skratta. Kan ju förstå att Liverpool supportrarna är lite grinaga om Chelsea vinner nästa vecka på hemmaplan och Riise kostat dem deras finalplats. Jag är ju själv Chelsea supporter (åtminstone favoriserar jag dem) så därför vill jag unämna Riise till matchens lirare. Det är ju bara att tacka och ta emot. 







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-