De förskräckliga karparna

2008-08-12 @ 17:36:58
Kära läsare, jag har ju lovat er en spännande action vecka här på bloggen. Idag gick jag på stan med Daniel och Kitty. Det var mycket trevligt men lite dåligt med action. Jag fick visserligen en chans att sno 300 spen som en tjej missade i bankomaten (men jag hade inte samvete till det så jag ropade tillbaka henne) Inte James Bond precis men dagens goda gärning möjligen. 

Nu, dagens spännande action till ära har jag bestämt mig för att berätta historien om det förskräckliga karparna. Karpar är en sorts svart slemmig fisk jag och Emmy råkade på i Thailand. Dom lever i en flod/bäck som rinner i djunglen och kan bli mellan en hand och en halvmeter långa. Deras främsta föda består av gräs som turister köper och matar dom med. Det är mycket mer slemmig fisk än vad som rymms i vattnet och dom blir som tokiga då man slänger gräset i vattnet. I floden fans även ett vackert vattenfall jag och Emmy hade som vårat mission men för att komma dit var vi tvungna att ta oss igenopm de läskiga karparna. Detta hade kanske gått bra om inte de andra börjat slänga gräs på oss så att de galna fiskarna hoppade och nafsade oss i benen. Jag har nog aldrig varit så rädd. Men vi var så tappra. Vi klarade till slut av att ta oss till vattenfallet. Mission compleated!


 <-allt detta är läskig slemmig fisk.

 <- Jag och Emmy med de förfärliga Karparna som försöker äta upp oss.

 <- I säkerhet för en tid






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-