Glass och Åska

2008-08-01 @ 16:27:00

Igår var en häftig kväll. Jag och Danne satt och slöade framför min  TV:n i källaren då vi hörde att det mullrade ordentligt utanför. Jag ville ut och se på åskvädret, lägga mig i gräset som då jag var liten. Vi svepte in oss i filtar och gick ut på min bakgård, där hade man bra sikt. Ovädret var otroligt vackert att titta på, det hade inte nått till oss än så det regnade inte. Himlen var mörkgrå, åskan mullrade och med jämna mellanrum kom stora lysande zickzack blixtar och lyste upp hela himlen i guld och lila. Som ett skådespel på himlen. Det var så vackert och så mäktigt. Då stormen kom närmare tyckte vi att vi skulle hämta glass och sätta oss i skydd under hammockens tak och titta. Men det tyckte inte Pirayan som är rädd fö åskväder. Personligen är jag ju inte så dum att jag sätter mig på sjön i en båt eller klättrar upp i ett högt träd när det blixtrar men i ett villaområde fullt av åskledare och en hammock som når någon meter ovanför marken intill huset kändes det ganska tryggt. Men pirayan lät sig inte övertalas så vi gick ner i källaren och åt våran glass och så på House of wax istället. Kass film men häägen dazs jordgubbsglass är det bästa jag vet. Daniel är inte lika enformig i sin glasssmak och valde en smarrig Bens and jerrys. God men inte godare än min





Postat av: Daniel

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOÅÅÅÅÅTTTTTTTHHHHHHH!

2008-08-03 @ 19:19:34
URL: http://hastigt.blogg.se/
Postat av: catharina

ohh du den glassen älskar jag :P

2008-08-14 @ 22:19:22
URL: http://catharinamodell.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-