Delade meningar

2008-08-23 @ 14:13:29
Hyr aldrig film då ni är fler än två, speciellt inte om ni är tjejer. Igår skulle jag ha myskväll och se film med några tjejkompisar, vi bestämde att träffas kl åtta på hemmakväll, klockan kvart över tio kunde vi börja se film. Vi hade helt enkelt väldigt olika meningar om vad en "mysfilm" innebar. Jag och Rebecca ville ha en välspelad skräckfilm med vampyrer eller psykopater och de andra ville ha en romantisk kärlekskomedi. Vi stod och velade så länge i videobutiken att jag till slut kände att jag skulle se Nothing Hill (min största hat film) bara dom kunde bestämma sig någon gång. Till slut kom vi överrens om att hyra två filmer. Jag och Rebecca enades på två minuter om en skräckfilm och sedan väntade vi 7 miljarder år på dom andra. Jag ville fördriva väntetiden med att gå upp och skämma ut min min lillebror inför hans kompisar som förmodligen befann sig på dataspels avdelningen ovan. Problemet var bara att man måste ha kort dit upp vilket jag inte har och detta resulterade i att jag satte igång larmet då jag försökte. Men det öronbedövande tjutet hadet mycket effektiv effekt för plötsligt hade vi två filmer och kunde äntligen betala.
 
Resten av kvällen var mysig. Jag drack upp all min fasters hemmagjorde svartvinbärssaft och vi skrattade åt "minnen" (lägg märke till situationstecknena) från förra helgen samt diskuterade kring en galen fanatisk kines Rebecca mött på stan. Sedan såg vi filmerna, Whisper och The heartbreaker kid. Reggisören till whisper hade inte så bra fantasi så han lånade lite från Omen, Onda dockan och The Shining mf. Men den var helt okej, dom andra skrek medan jag själv snarare fick mardrömmar av Ben Stiller och co.


Postat av: Anna

hörrö du! ni tog precis lika lång tid på er som vi gjorde!! :P haha jaa fantisin va ju inte den bästa i whisper kanske ;) haha dockan va ju lätt det bästa!!! ;D hahahah

2008-08-25 @ 10:03:55
URL: http://bestofwimo.blogspot.com
Postat av: Annika

Såklart!

2008-08-26 @ 23:41:58
URL: http://muppeggsmaffian.blogg.se/
Postat av: Daniel

Frida du får skicka bilderna

2008-08-31 @ 16:16:50
URL: http://hastigt.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-