Ett gruvligt föräderi

2008-02-03 @ 16:11:22
Sluta upp att bete dig som en femåring säger mamma och pappa åt mig. Fattar dom inte att hans gruvliga föräderi är näst intill oförlåtligt. Gud så leds jag är på att farsan ska vara en sådan mansgris.

Nu har man ju tack och lov körkort med det var inte så många år sedan jag drömde om en moped. Tror nio jag fick någon när jag var 15??? Neej då var jag aldeles för liten och omogen för att klara mig i trafiken, sedan fyllde jag 16 och tjatade mig grön. Tillslut gick farsan med på att jag kunde få en, men fick jag en cross som jag så gärna ville ha. Nej absolut inte med motiveringen "Kommer inte på fråga dom är så omodärna och svårhanterliga, du behöver en cool scooter som fungerar inne i stan" vilket indirekt betydde "du är tjej du ska ha en tjej-moped"
Så blev det, jag fick en scooter. Den gick 45km i timmen. Jag ville få den trimmad men det var belagt med dödsstraff. Jag kunde absolut inte trimma den för då skulle den bli såå mycket sämre, lättare gå sönder, värdet på den skulle sjunka, jag skulle åka fast o få böter, det var så farligt och så vidare. Jag och pappa hade ett flertal diskutioner där vi skrek åt varandra.

Nu däremot fyller brorsan snart 15. Och idag när vi var ute och gick berättar brorsan att han 1: självklart ska få en cross och 2: att pappa personligen lovat att få den trimmad så den går 70km/h.

Sedan har vi det där med fotbollen. Farsan vet mycket väl att jag är mycket insatt och intresserad, jag sitter ju flera dagar i veckan o ser diverse premier leegue matcher osv. När det bara är jag och farsan då kan han vara hur schyst som helst och vi kan äta chips och drika bira och skrika framför TV:n men så fort någon annan av manligt kön är närvarande blir jag plötsligt okunnig och ingenting värd. Det är liksom smågrejer hela tiden och jag blir så jävla leds på den usla förädaren. I höstas hade vi köpt öl och chips för att ladda upp inför EM-kvalet, jag hade varit hos en polare tidigare på kvällen och under tiden hade pappas polare droppat förbi. Så när jag kommer hem för att se fotboll då har dom redan druckigt upp all öl (MIN ÖL) och ätit upp 50% av chipsen.
Sedan har han snackat i snart fyra år om att vi ska åka till London bara han och jag. Jag har velat åka dit hur länge som helst och se nåra matcher live och uppleva Englands suporterkultur osv.. Nej sedan berättar han och mamma ska till london men jag får inte följa med för dom vill åka själva. Jaha, visst det får dom väl göra men varför just London då morsan inte vill åka dit och jag vill dit så jag längtar ihjäl mig. Sedan berättar brorsan att han också får följa med så hela familjen ska dit utom jag för jag ska tydligen jobba??? Jasså det var ju en nyhet, tur att han talade om det för mig.
Eller EM biljetterna, farsan berättar stolt vid bordet att han kanske kommer kunna lägga vantarna på tre EM biljetter i sommar och jag blir eld och lågor. Men nä, vem får följa med om han får biljetter jo Henrik och Anders, två personer som inte har det minsta intresse what so ever av varken svenska landslaget eller fotboll. Så fort han inte hittar någon annan då duger jag som en av grabbarna men sen är jag "liten tjej" Jag blir bara så trött på han föräderi. Vänta bara tills jag blir rik. Jag ska se alla viktiga matcher och han får inte följa med på nån den skurken!

Eller då vi snackar jobb och han kläcker ur sig "Nej men Frida det kan jag absolut inte se som ett jobb för dig, du skulle aldrig klara det. Jag ser dig mer som en dagisfröken eller en förskolelärare"
Den grisen, jag ska bli rallyförare, bilmekaniker och lespisk (synd bara att jag inte tänder på tjejer) - allt för att reta honom och hans medeltida inställning av tjejer så mycket som möjligt.  


Postat av: Annika

Dumma Frida!
Tänder du inte på mig längre?
Okej, jag erkänner jag är en jojobantande gris som bor med en skock djurgårdare och hammarbyare. Jag pimplar vin båder rött,vitt och ROSÉ din jävel!
Jag pruttar så illa att båder grisar och Göran P tycker att det är äckligt!
Jag har petat på Marckos rumpa MEN! Varför är jag inte sexig längre!??!!!
din din din, GULDHAMSTER!!!

2008-02-05 @ 00:37:58
URL: http://loverliie.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-