Förälder = Royality????

2008-02-11 @ 17:35:52
Bäbisar
"Skrikande, snorande små stinkmaskiner" eller "söta, jolrande, mjuka och väldoftande"??

Personligen tycker jag dom kan vara både och, men det är inte bebisarna jag vill beklaga mig över idag utan deras nyblivna föräldrar som tycks tro att det har någon sorts royality privilegium runtom i samhället. Att köra en Teutonia eller Hartan är plötsligt som att komma glidande i en Limmo eller Rolls Royce.
Överallt inne i stan tar föräldrarna med sig barnvagen. Längst in i dom trångaste gångarna inne i klädaffären pressar dom fram den så att alla andra måste flytta på sig. Och gud nåde den som försiktigt styr undan vagnen med den sovande lille ungen för att komma förbi, detta klassas av föräldrana somm ett gruvlit fridsstörande och hotfullt brott mot deras lille och - i värsta fall belägrat med dödsstraff.

Snart börjar det bli läge att skaffa bollhav till Gymmet också efter vad en kille i min klass berättade: Mammorna tar med sig barnen till gymmet och placerar ut filtar, bebisar och leksaker på golvet mellan maskinerna medan de själva går och tränar. Ärligt talat - skaffa en dagisplats eller barnvakt!!! Inte nog med att dom som gymmar ständigt måste vara livrädda för att kliva på dom små ultottarna på golvet men det är ju farligt för barnen om de råkar komma åt någon tung vikt eller nått. Att sedan sätta sig mitt på golvet bland alla människor på gymmet och amma sin unge, där går väl ändå gränsen? Visst amning är naturligt och det är väl en sak att göra det diskret på offentlig plats i nödfall men detta är ju bara knäppt. Det är naturligt att bajsa också men för den sakens skull tar jag inte med mig en potta till gymmet och sätter mig och trycker.


Postat av: Annika

Vet inget om affärerna men hör av mig!
Håller med!

2008-02-12 @ 12:42:43
URL: http://fashionrebell.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-