Ren safari

2008-02-24 @ 19:29:02
Fredagen var den hitills mest mystiska dagen i mitt norrlänska liv. Det jag upplevde den kvällen nådde över alla fördomar som går att ha om oss norrlänningar tror jag.  Det hela började med att Märta och Linn hade hyrt en stuga i vindeln och skulle dit med några tjejer och undra om jag ville haka på. Jag hade inget bättre för mig och att sitta och chilldricka med tjejerna lät kul så vid femtiden packade vi i hop oss i lill Fridas bil och så bar det av i en och en halv timma genom skogen. Tji fick jag för tjejkväll för LInn hade tydligen bjudit dit några killar ifrån vindeln också. Vi hade lite fördommar om hur dom skulle se ut (Flanellskjorta, keps, löst grovsnus osv). Dock dök det upp ett gäng trevliga grabbar som såg helt normala ut så jag måste säga att jag blev lite besviken.

Men så helt plötsligt skulle vi vidare till någon fest ännu mer avsides och ännu längre in i skogen så vi packade ihop oss i två bilar och vad tror ni dyker upp efter vägen om inte en RENSVÄRM!!! Det var jättemånga och dom var helt dumma i huvudet, bara stod mitt på vägen och glodde fast vi tutade, jag hade kunnat sticka ut handen genom fönstret och klappa en :S
Sedan anlände vi till världens ende. Någon lokal mitt ute i skogen där det var "fest" och här levde 99% av folket upp till fördomarna. Det var rutiga skjortor, skoteroveroler, hocky-frillor, kepsar och naturligtvis grovsnus. En del av dom pratade med sådan dialekt att jag inte ens begrep vad de sa. Värst var en kille som kom med sina äckliga snusfingrar och började rufsa om i mitt hår. Emmy och hennes kille skulle dra tillbaka till stugan vid ett, så jag hakade på dom. Vi mötte ytterligare 3 omgångar av utvecklingsstörda renar och sedan hade jag fått nog. När vi kom till stugan dissa jag alla andra och gick och la mig. Och vad tror ni inträffar då jag somnat? Jo då kom det två älgar och ställde sig utanför stugan!

  Märta i söt blommig skjorta och jag i skoggshuggartröjan jag knyckt av min bror


    Lill Frida och Linn men dom coolaste öronen (dom blir lysande röda när hon dricker)

 Jag och Em styrde upp med Blue Lagun


 


Postat av: Daniel

vad är bluelagun?

2008-02-26 @ 00:08:59
URL: http://hastigt.blogg.se
Postat av: Daniel

men vad är det i den?! :P

2008-02-26 @ 22:56:42
URL: http://hastigt.blogg.se
Postat av: Annika

Några anledningar till att jag bor i Sthlm!!

2008-02-27 @ 17:58:22
URL: http://loverliie.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-