Back to life

2008-01-07 @ 19:12:14
Skönt med jullov tänkte Frida men icket. Hon hade som enda plan att sova, äta omänskliga mängder fett, festa och umgås med sina kompisar men icket. Nej istället fick Frida influensa och var sjuk hela julovet, det var mindre underbart.

På nyår var det som värst, jag låg nedbäddad i sängen med 39 graders feber och en hals som kändes som om jag svalt rakblad en vecka och medan alla andra fick blanda spännande Champangedrinkar och se färgglada fyrverkerier fick jag nöja mig med en Hostmedicin'n'Alvedon spetsat med lite Enchina Guard och det enda färgsprakande jag fick se var mina stickade strumpor jag hade för att inte frysa om fötterna. Sedan började mina kära fulla vänner ringa efter kl 10 någon gång men jag hade ju ingen röst utan klarade på min höjd av att väsa litet i luren varpå de irriterat frågade :Varför svarar du inte, HALÅÅÅÅ.......

Ett tag var jag övertygad om att jag aldrig skulle bli frisk, det var mest synd om mig i hela världen och jag hade nog aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Värst var trisstressen, jag kunde ju inte göra någonting. Jag klarade inte av att se på TV eller läsa, maten smakade ingenting och jag kräktes upp den, jag kunde inte ens prata utan låg bara och stirrade in i väggen och kände mig jätteäcklig.. Det är väl inte alltför många som följer min blogg och nu riskerar jag väl att skrämma iväg ni som faktiskt gör det men jag dushade inte på tre dagar när det var som värst :S
Efter en vecka influensa kände jag det som om jag skulle bli tokig och börja klätra på vägarna av tristress. Jag hade vildsinta myror i hela kroppen så när jag äntligen började må bättre var jag så lycklig som oj :D Bara att få sätta sig i bilen och lyssna på Led Zeppelin och köra lite var som och få en spännande energikick av att jag hoppat fallskärm eller något.

Tack och lov var jag frisk på min födelsedag! Jag fick pangkakstårta till lunch :D (Jag är lite upprörd över att somliga inte sagt grattis än) Folk jag bara träffar några gånger per år kommer ihåg att säga grattis men två av mina bästa vänner glömmer bort mig i år igen :P Men men, jag vet ju att dom inte menar något illa med det, det är bara så dom är helt enkelt men tacka vet jag Annica och Björn som hälsa grattis bara några minuter över tolv, er ere ordning på! Petter sa iof grattis först men han var jag ju med och hade nedräkning till tolvslaget så det räknas inte :P

Både Daniel och Kitty var osäkra på om vi började plugget idag och därför bestämmde jag att vi började på tisdag för jag var aldeles för trött imorse. Det är konstigt det här, om någon hävdar att vi är "eventuellt" är lediga så tvivlar jag aldrig en sekund på att det stämmer och bryr mig inte om att kolla upp det vidare. Kommer däremot någon och säger att det är lektion då jag är inställd på att vara ledig då kan jag minsan kolla med alla i klassen för att hitta någon som är lite osäker på om vi verkligen har lektion :P


Postat av: Annika

BANANER OCH ÄPPLEN!!

2008-01-08 @ 23:22:05
URL: http://loverliie.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-