"In i dimman och tillbaks igen"

2008-01-26 @ 14:57:54
Efter min (ursäkta utrycket) helvettes vecka kändes det som om fredagen inte kunde komma mer lämpligt. Jag har haft mer otur än vanligt i veckan, bara den detaljen att jag två gånger snubblat och landat pladask på mage i offentliga miljöer borde få vem som helst att hålla med om att jag förtjänade lite alkohol. Dessutom hade morsan varit på ett jävligt humör så det kändes så vansinnigt skönt när den där varma härliga och obrydda känslan infann sig i min kropp.

Jag hade inte planerat att bli så dragen med tanke på att jag hade massa aktiviteter nu på lördag morgon men det blev jag iaf, jag vet inte om jag ska skylla på Beckas alkoholroulette spel eller på den där sista ölen inne på Exem. Alkoholen gör mig obrydd och social (tillochmed en främling som snackar om sina biodlingar kan vara vansinnigt underhållande och intressant) Men den är också lömsk, saker som jag aldrig skulle få för mig nykter blir till superidéer. Alkoholen försätter mig titt som tätt i pinsamma och prekära situationer.

      


Igårkväll då jag kom hem så hade vi inga rena glas, men istället för att ta en kaffekopp eller hämta ett glas ur diskmaskinen kom jag på den briljanta idén att jag skulle dricka ur en blomm vas (dom rymmer ju så mycket mer vatten) Sedan kommer vi till det lite mera pinsamma och det här har jag inget minne alls av. Det sista jag mins är att jag somnade fullt påklädd och sminkad på soffan, sedan vaknade jag och låg nerbäddad i gästrummet. Då förklarar mamma aningen irriterad att jag, charmtroll som jag är, tydligen hade krypit in i hennes sovrum på alla fyra och liksom puttat och knuffat på henne med ansiktet - därför att jag frös. Jamen det verkar väl logiskt, gör inte ni så fyra på natten???

Jag lär få höra om det här hemma en tid frammöver. Nu ser jag fram emot nästa helg!






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-