Vad är grejen med nyheterna???

2008-01-14 @ 15:28:57
Finns det något tråkigare än nyheterna??? Det är bara börsgubbar och regeringsmedlemmar hit och dit som mal på om deverse ointressanta dillemman och konflickter samtidigt som 100tals människor som dör i krig varje dag men det orkar det inte nämna. (Jag undrar hur många som tex är medvetna om att muren mellan palestina och israel är både högre och längre än Berlinmuren....)

Okej att hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen men min familj börjar gå till överdrift. Vi har två dagstidningar plus att pappa alltid köper aftonbladet eller expressen men värst är det med TV nyheterna. De är ju helt maniska här hemma!!!  Först ser det vanliga nyheterna på tvåan, sedan på fyran och sedan på tvåan igen. efter det är det regionala nyhetar och nyheter på teckenspråk och sedan nyheterna på finska  och efetr det vanliga nyheter igen :S

Vad är grejen??? Vad tror de de kommer gå miste om om de nöjer sig med ett nyhetsprogram?? Vilken förfärlig riksdagskatastrof kan möjligtvis hända i Sverige på en halvtimma??? Bwoooieeap (Följ den spännande dödsfärden, vi har fått in nya uppdateringar om att Maud Olofson körde 0,010 km för fort på en 90 sträcka :O )

Suck åsså undrar de varför jag aldrig pallar se Tv med dem. Vad kan de bero på? Tyvärr ligger Desperat Housewifes närmare min verklighet...






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-