Jag är så tapper

2008-07-12 @ 14:00:04
Åh jag är nästan så slut att jag inte orkar gå ut ikväll, men bara nästan. Helt sinnessjukt vilken energimängd som går åt åt att städa och handla mat. Jag är så jävla bäst som orkar. Jag har diskat och plockat saker hela förmiddagen och sedan har jag dammsugigt. Efter det åkte jag och handlade och skryt, skryt, skryt I get it :P Men det ÄR jobbigt att handla.  Det måste ha varit väldigt soligt innomhus på ICA idag för en massa människor gick runt i solbrillor. Jag klarade mig som tur var utan brännskadår från dom dova lysrören i taket. Jag misstänker att ICA Maxi bildat packt med moderaterna för alla deras kundvagnar drar ständigt åt höger och idag var dessutom vänsterhjul omöjligt att rubba så den var extra besvärlig att styra. Då man äntligen är framme i kassan med mina högst 11 varor kommer naturligtvis en dam springade med en kundvagn som är så full att den nästan svämmar över och verkligen klämmer sig före. Tur för henne att hon inte behövde vänta i en minut på mej min mjölk, loka, glass, fläskfile, potatis och juice.

Värst var när jag skulle in i bilen igen. Pirayans bil har ingen AC och kan en varm sommardag som denna gämföras med en bastu på hjul. Man kokar därinne utan rutorna öppna. Men naturligtvis var det kö på E-4an och jag hade som vanligt oturen att få rullande tjenobyl framför mig. Den bilen hade ett bäst före datum för 50 år sedan och ingen katalysator och dom varma avgaserna svävade in genom mitt fönster. Det var bara att välja hur jag ville dö, grillad eller gasad, grillad eller gasad, grillad eller gasad. Till slut bestämde jag mig för att värmen var värre än avgaserna och andades så pyttelite jag kunde tills jag äntligen fick svänga av.

Nu har jag tagit mej igenom, både städning, handla mat och avgasr så nu får pirayan ha översende med att krafterna tyvärr inte räckte till att städa mitt eget rum tills hon och pappa kommer hem. Jag är ju inte precis stålmannen även om det inte är långt ifrån!






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-