Bakis morgon

2008-07-13 @ 15:50:17
När Pirayan kom hem igår var hon på världens bästa mamma humör och så snäll och rar.

Jag: Mamma, kan inte du göra någon mat åt mig
Pirayan: Självklart! Vad vill du ha?
Jag: Vad som helst bara jag slipper laga det sälv!


Sedan bjöd hon mig på ett glas vin och vi satt och pratade och skvallrade och hade jättetrevligt. Det var nästan så att jag inte ville gå då mina polare dök upp för att plocka upp mig. Idag vaknade jag klockan 10 och mådde oförskämt bra. Efter att ha varit nykterist i två veckor tog jag igen det rejält igår. Jag vred mig runt i sängen och började försöka att minnas kvällens händelser. Mitt sista minne var att jag var jätteirriterad över att mina kompisar vägrade låta mig gå hem. Förmodligen av omtanke men jag kanske hade behövt den där promenaden för jag var tydligen väldigt packad då jag kom hem. Ungefär då jag tog upp telefonen och grimasherade åt mina fylle sms så infann sig migränen. Den slog till skitsnabbt med full kraft och jag trodde huvudet skulle gå i bitar och att jag skulle kräkas. Alla husets ljud hördes monsterhögt och minsta lilla knak etsade sig in i min hjärna och skar. Ynkligt ropade jag på pirayan men hon var på sitt köttätar humör och tyckte inte det minsta synd om mig. Det var mitt eget fel att jag hade migrän. Det var det oxå men just imorse skulle mina föräldrar straffa mig så mycket som möjligt. Jag tror mamma kom in fem gånger för att öppna mitt fönster, ställa något i mitt kylskåp, hämta en telefon, hämta två smutsiga glas, kolla varför jag inte klivit upp osv. Sen då jag ligger där nerbäddad under täcket i bara troserna och mitt rum ser ut som ett bomnedslag hör jag farsans röst från min hall "Och det här är Fridas rum" Klick så tände han lampan. Vad i helvette, drar han hit folk nu. Paniken rusade genom min kropp och jag drog täcket över allt utom ögonen. Flinande tittar han in genom dörren och skriker LUUURAD! Sedan ställde han sig vid min säng och dansade solskensdansen, viftade med armarna och sjöng "godmorgon, godmorgon" Jag sylade en kudde efter honom och drog täcket över huvudet. Tio minuter senare var han tillbaka med en rulle toapapper jag inte behövde och retades lite mer.

Kvällen igår var kul iaf.



Jag sitter som coolingen i mitten



Postat av: Annika

Känns som att Gunnar har tagit över min muntra roll på mornarna...

Men snart så, ska jag oxå dansa med toapapper brevid din säng!!



Puss!

2008-07-14 @ 15:27:11
URL: http://bloggerlii.blogg.se/
Postat av: Anna

haha jag har också en bild på min klocka! ;D

2008-07-28 @ 14:12:16
URL: http://bestofwimo.blogspot.com
Postat av: Anna

haha jag har också en bild på min klocka! ;D

2008-07-28 @ 14:12:33
URL: http://bestofwimo.blogspot.com




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-