Varför ska jag vara så helvetes klumpig???

2008-07-07 @ 18:34:06
Hur svårt kan det vara att ta hand om sina föräldrars hus i en vecka medan dom är i Norge då man dessutom är sjuk och inte har några vilda fester eller drivor med kompisar. Aldeles för komplicerat om man heter Frida iaf. Jag är nu livrädd för jag tror jag lyckats praja våran 4000:- kr kaffemaskin. Den började stå och blinka på "Service" för kanske fyra dagar sedan men jag hade ingen aning om hur den skulle servas och tänkte att det fick mamma och pappa fixa då dom kom hem - den funkade ju att göra kaffe med iaf. Den fungerade utmärkt, ända tills imorse då jag bryggde en kopp. Helt plöttsligt börjar maskinhelvetet brumma jättehögt och skaka och pipa. Jag försökte stänga av den men inga knappar funkade och den lät bara högre tills jag blev livrädd och ryckte ut sladden. Sedan dess har jag inte vågat slå på den :S

Inte nog med kaffemaskinen. Min mamma aka pirayan har 7 skitfina orkidéer i sitt köksfönster hon älskar. En av dessa började plötsligt tappa blommor och jag tänkte att den kanske behövde vatten. Jag tog en kanna och dränkte den rikligt i vatten men dagen efter såg den ännu bedrövligare ut och hade tappat minst 13 blommor. Förtvivlad berättade jag om missödet för min kusin som uppluyste mig om att orkidéer tydligen är jättevattenkänsliga och måste vattnas underifrån så att man sänker ner rötterna. Så det gjorde vi. Det funkade men skadan var redan skedd och detta är nu vad som återstår av pirayans älskade Orkidée.



Postat av: Annika

Du kan få flytta hit snart, mamma har dödat köttätande växter och kaktusar...



Saknar dig!

2008-07-09 @ 20:52:23
URL: http://bloggerlii.blogg.se/
Postat av: Daniel

men det är därför vi älskar dig Frida.



det är dom små felen som gör personen..



PUSS PÅ DIG OCH DIN KLUMPIGHET!

2008-07-10 @ 23:45:08
URL: http://hastigt.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-