Det är ju så att man skämms över att vara svensk

2008-06-19 @ 18:27:25
En bedrövlig insats av Sverige igår och jag skyller det mesta på Lagerbeck. Om han brytt sig om att kolla på sina motståndare och uppmärksammat hur snabba Ryssarna är hade han kanske plockat ut ett annat lag i startelvan. Jag blev så jävla förbannad då han dessutom säger att "Det räcker med att spela lika" och menar att Sverige i första hand borde backa hem och spela deffensivt. Hallå, har inte fotbollshistorien lärt honom någonting. Jag menar har ett enbart defensivt spel någonsin fungerat för något lag?? Är inte Italien ett utmärkt exempel på vad den typen av försvarsspel slutligen leder till? Och truppen, han hade bara Zlatan som var egentligen målskytt. Varför inte gett Kim Källström och Sebastian Larson en chans från start. Efter Rysslands 1-0 mål tyckte jag han borde plocka in Marcus som stöd åt Zlatan och Henke och köra på trebacks linje men nej då, först i 80:e minuten då Sverige var för trötta för att orka prestera och hade förlorat allt självförtroende plockade Lasse fram sitt ess ur rockärmen.
Och varför jobbar han inte med mittfältet. Daniel Andersson och Anders Svensson verkar inte ha hört talas om att det går att passa frammåt. Då någon får bollen och försöker sig på ett anfall följer inte laget med utan mittfältet står kvar och tittar efter bollen istället för att ta en löpning och skapa lite luckor för djupledspassningar. Så då tvingas den som har bollen att passa bakåt och så blir det en halvtarvlig långboll som Zlatan och Henke ska lyckas ta ned. Laget måste med upp i anfallen. Visst, Zlatan är grym men förväntar sig alla att han ensam ska dribbla bort fyra motståndare och göra mål???

Suck, det är ingen ordning på fotbollen. Jag vet inte ens om jag tycker Sverige förtjänade att gå vidare efter den hemska matchen igår. Jag åker till belgien den 25:e och kanske låtsas jag komma från holland. Nu får Sverige ta och skärpa sig ordentligt!






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-