Helgen

2008-06-08 @ 13:27:43

Dagen började inget vidare i dag. Jag inledde min morgon med att göra en kattastrofal snubbling i trappan á la Frida. Ännu flera blåmärken till studenten, Yepiiiiiie.

Helgen har varit najs. I fredag var jag och grillade med klassen och sen drog jag med några polare på sommardroskan.  Jag skulle ha kört nykter den kvällen men jag hade glömt hur jobbiga 18 åringar på krogen är. (Det är ju inte för intet jag inte besökt EXEM sen i januari) Jag ska väl inte dra alla över en kant men det kändes verkligen som om stället var fullproppat med "Jag är på krogen för första gången i hela mitt liv och är övertygad om att jag är en apa" 18 åringar. Dom skrek, drog varandra i håret och klättrade på möblerna. Jag kände mig som en sur gammal gumma och behövde några öl för att orka. Live bandet var dock sjukt najs och jag rejvade loss till låtar av Guns'n'Roses, AC/DC och andra gamla rockklassiker.  Träffade en riktigt söt kille och eftersom det är Umeå så kände han naturligtvis mina kompisar och vi hade dessutom gått i smamma klass en vecka. Smal world. Det är verkligen roligt det där hur alla har någon conection till alla i Umeå. Jag minns när hagamannen åkt fast och min kompis Marcus i sthlm skojade och sa "Jag lovar att Frida vet någon som hade någon förbindelse till honom" Jag kunde sådär på rak hand räkna upp sex personer. Eller den gången jag var nere i våras och gick på stan med Emma som glatt pladdrade på om sin skiva varpå hon frågade när jag hade min. Jag förklarade att man inte har skivor klassvis i Umeå utan att vi har en enda stor gemensam. Hon började asgarva och sa "den var bra" innan hon såg mitt ansiktsuttryck och häpnat tillade "Nej, du var SERIÖS"
Trotts detta älskar jag Umeå.

Lördagen skulle jag och Daniel på stan för att hitta pressent åt Eva och Solja. Vi gled runt i solen med våra Frappistas (typ is latte/slush - asgoda) Och kände oss som riktiga stjärnor. Jag hade Britney knuten för att irritera honom lite extra :P
Vi hittade världens bästa pressent iaf. Sen började jag få mgrän och var tvungen att dra hem. Jag hade en mycket ospännande kväll. Jag tyckte synd om mig själv som hade så ont i huvudet och åkte för att köpa en häägendazz jordgubb till fotbollen. Men ICA på Teg är ett primitivt och ociviliserat ställe så naturligtvis hade dom slut på min glass även denna vecka. Det blev  Värktabletter, lite mat och somnade 10.. Fucking cooling jag är.

Idag är klockan nu 13.19 och jag har hittills bara klantat mig katastrofalt EN gång idag så stay uppdated för jag känner på mig att det inte är den sista. Snart är det studenten och vem vet vad jag lyckas med då. Kanske river jag flaket vi åker på, sprätter upp champangekorken i ögat på en lärare eller sätter mig i tårtan...







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-