En helg i Boden

2008-03-25 @ 13:42:44
Då har helgen passerat. Att vara uppe hos mormor var lite som att komma till Re-hab (bortsett från dagen då jag lekte med mina tremänningar. ) Förfärligt söta och förfärligt fulla av energi. 3 åriga emil hittade på en ny favoritlek bestående av att klättra upp på sänggaveln och hoppa ner på min mage. Jag fick en "deja vu" från åttan då 3 åriga Lowe brukade göra samma sak. Kanske är min mage är en perfekt hoppborg i en treårings ögon helt enkelt. 

   

De som bor i boden är sannerligen ett underligt folk åtminstone vissa. Damen under min mormor tillexempel hade hängt upp ett lass slipsar i fönstret i stället för gardiner och på stan hade det en stor skyltats stort i ett fönster med att det var rea på "Fitt-hönor" Fitthöna är väl kanske något norrlänskt utryck men det lät ju inte så vackert precis.

På vägen hem var det en märklig tjej på tåget. Hon satt och lyssnade på musik viskade ord och såg ut att göra dansmoves med armarna. Jag tyckte hon var väldigt creepy tills det gick upp för mig att hon förmodligen pratade teckenspråk med någon på sin bärbara dator då blev jag förtjust och ville säga någonting istället. Dessverre är den enda frasen jag behärskar på tekenspråk "Jävla kanin jävel" så jag lät bli.
 
Men det är nyttigt att kunna förolämpa folk på alla språk för alla eventualiteter, tänk om jag skulle få två döva och otroligt kåta grannar i framtiden som höll på och låta sent in på natten, då skulle jag kunna banka på och säga "Jävla kanin jävel"


Imorgon bär det av till Hemavan med Rebecca, det blir sjukt kul. Nu när jag har re-habat mig taggar jag skidbacken och alkohol :D


Postat av: Annika

Hur bankar man till döva?

2008-03-25 @ 22:45:58
URL: http://fashinrebell.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-