Vuxenångest och Pillowfight

2008-05-15 @ 22:57:15
Idag var jag och hälsade på Em på cafét där hon jobbar. Jag fick gratis kladdkaka men kaffet fick jag betala för. Då Emmy gick iväg kom några småkillar i 8-11 års åldern och började kaxa.

Killen: Du måste jobba!
Jag: Jag har en enda månad kvar i skooolan sen är jag friii och ni har tio år till!
Killen: Du är vuxen och måste betala skatt och försäkring och jobba!
Jag: Jag får lön för att jobba, ni får ingen lön för att gå i skolan
Killen: Men skolan är ju rolig
Jag:  Hahaha, vänta du bara några år och minns den här konversationen
Killen: Vadå konvers? Du måste betala massa räääkningar

Det allra versta är att den lille gnomen hade rätt. Det SUGER att bli vuxen. Aldrig får man några roliga brev med klistermärken längre utan det är bara "Du har övertrasserat ditt konto" "Du har förseningsavgift" "Du får 0,00004kr i bonus på ditt konto denna månad" osv. Den enda gången man får Vykort är då kompisar som är utomlands vill skryta. Och hos farbror doktorn och tandläkaren, får man några roliga lyckotroll eller utbuktande klistermärken med skalman och katten janson? Neeeej då, bara för att man är vuxen ska man stå ut med sprutor och nålar utan pressent.

Efter detta utmanade gnomerna mig på Kuddfight. Jag tackade jag och grep tag i den största kudden och sedan slogs vi för livet i fem minuter. Jag fick in ett par riktigt bra slag, jag var ju starkare än dem men dom var fler så efter fem minuter flög fjädrar jag blev jag yr i huvet av alla slag så då erkännde jag mig övermannad. Jag gick och satte mig sen kom Em tillbaka.

Em: Men vad tror ni att ni håller på med? Lägg genast tillbaka kuddarna annars slänger jag ut er!
Dom: Men hon (pekar på mig) sa att vi fick slåss, hon var också med!
Jag: Troligt att jag skulle ha kuddkrig, jag är faktiskt liiite för mogen för sådant! (Lömskt leende)


Postat av: Julia

sv: I know, så jävla cool är jag ;)

Och btw, sjuuuukt roligt inlägg ikväll babe ;)

2008-05-17 @ 03:05:17
URL: http://nilssonsisters.blogg.se




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-