Retarded

2008-11-07 @ 15:40:58

På ett dygn har jag överträffat mig själv i klumpighet och att göra bort mig.

Igår skulle jag till Viktor och Anton för att lira kort men bensinmätaren låg i botten så jag stannade för att tanka. Väl framme fick jag inte upp det jävla locket hur jag än försökte och tvingades gå in som någon blåst bimbo på bensinstationen och be om hjälp. (Att jag är innehavande av ett långt blont hårsvall gav mig knappast någon fördel i denna situation). Då jag sedan skulle tanka hade jag missat en mycket liten men  MYCKET VIKTIG gul skylt, nämligen den att det inte gick att betala i kassan efter kl 19.00 utan endast med kort. Klockan var 19.14. Då jag stoppade in slangen och började tanka gick altså larmet igång på bensinstationen och tjöt skoningslöst. Panik panik panik, se sig omkring, överväga att rusa in på stationen ännu en gång men lät bli, läsa skylten, upp med handväska, upp med plånbok, ut med kort, in med kort, knappa in kod, tystnad. Jag tankade blixtsnabbt sedan och åkte fort därifrån.

Nej nej nej, kvällen är inte slut än mina vänner. Viktor skulle förbi på Ica Maxi och köpa en bok till sin pappa i fars dags pressent då jag hittade några glasskålar jag ville ha. Precis i kassan då jag betalat och ska gå därifrån tappar jag en av dom i golvet varpå den går söder och glassplitter flyger åt alla håll. 


Imorse var det dags för mig igen. Jag är nämligen Retarded på mornarna. Jag hade parkerat på skolan och köpt biljett. Av någon anledning så stoppar jag in nyckeln i startlåset och vrider om istället för att lägga biljetten i fönsterbrädan. Jag höll inte ner kopplingen vilket resulterade i att bilen tog ett häftigt skutt frammåt ut på gräset. Jag ruskar på huvudet, låser dörren ordentligt och går därifrån medan jag upptäcker att jag fortfarande går och håller i den förbannade biljetten.......







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-