Det fins hopp om Oskar

2008-09-28 @ 20:21:50
Ärade läsare, jag vet att ni varit mycket oroade över min lillebrors "bli raggare" funderingar. Därför glädjer det er säkert att höra att jag under helgen vidtagit extrema åtgärder för att återigen leda in min förledda lillebror på livets rätta vägar och det verkar ha gett resultat. Jag har delvis känt att den här raggarperioden var mitt fel, att jag inte spenderat tillräckligt mycket tid med honom utan låtit honom umgås med vilket "slödder" som helst. I fredags hade vi en riktig grabbkväll jag och brorsan. Jag vet att han gillar Jonny Cash, något jag vill uppmuntra i förhållande till raggarmusik så jag lärde honom spela I've got stripes på gitarr. Sedan bjöd jag honom på lite JD och Jäger för att visa min vänliga inställning och så åt vi chirre och dirre och såg fotbol factory. Kvällen avslutades med att vi raderade all Eddie Meduza från hans mobil och jag erbjöd honom låna min nya metallica skiva.

Det är förstås viktigt att forstsätta se till att han håller sig på rätt bana. Så fort jag lyckats hacka hans lösenord på datorn ryker all opassande musik och då han fyller år ska han få en fin skiva, nya sneakers eller kanske en Ed Hardy tröja.


Obs skulle någon som inte känner mig läsa detta vill jag poengtera ironin i det hela och att jag inte är någon fanatisk rockare/fotbollshuligan utan en kärleksfull syster och min bror får utvecklas och bli precis vad han vill......utom raggare, hipphoppare, djurgårdare och jehovas förstås.


Postat av: Anna

haha det låter lovande det!! jag har förtroende för att du har kraften att rädda din käre bror från raggarträsket!! ;)

2008-09-28 @ 22:38:34
URL: http://bestofwimo.blogspot.com
Postat av: Annika

Det måste vara skönt!

Är jag bra eller musik på blogg?

2008-09-29 @ 20:34:19
URL: http://bloggerlii.blogg.se/annika
Postat av: Annika

Då kan ju du skicka en önskelista på låtar till mig!

2008-09-30 @ 15:49:37
URL: http://bloggerlii.blogg.se/annika




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-