Kan alla jäkla färgmissfoster sluta ringa hit om mornarna?

2008-09-07 @ 11:55:20
Vi har tydligen fått överta ett över tio år gammalt nr från en färgaffär och nu när folk vill måla om sina hus får vi kanske 3-4 samtal i veckan.

Imorse, jag är dödstrött och sitter som en zombie med mitt kaffe... Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

-Hallå det är Frida
-Hej jag ska måla om mitt hus och undrar om jag ska blanda H43KL med H55SM för att få rätt nyans för förut hade vi H44SM men det blev för ljust.
-Öh jag har ingen aning, det här är ett privatnummer du måste slagigt fel.
-Nej det står det här nummret på min burk. Får jag tala med din chef?
-Visst kan du få nummret till min chef men jag tvivlar på att hon vet någonting om färgblandning.
-Jaha men var ska jag ringa då, det står det här nummret på min burk?
-Ingen aning, kolla eniro eller hitta.se???
-Finns det inte i telefonkatalogen?
(Djupt andetag) -Du får väl kollla.
KLICK

Nästa person som ringer finns det risk för att jag ger mycket goda råd i färgblandning. Ba -nej nej men du ska inte alls ha L2GG4D det är 99HJ0P som ger den rätta nyansen. Inte nog med att somliga blir riktigt oförskämda i telefonen, det är ju knappast mitt jobb att leta reda på rätt nummer åt dem.


Postat av: Anna

haha men shit vilket dumhuve! ;) haha så jävla jobbigt med felrigningar!! :S jag har en gubbe som ringer om en marknadsundersökning hela tiden som jag försöker fly undan ;)

2008-09-09 @ 01:09:33
URL: http://bestofwimo.blogspot.com
Postat av: Henrik Lindmark

coolt me orange blogg :) vart häftigt me färgerna :D

2008-09-09 @ 01:12:31
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-