Mental seghet och saknad

2008-09-04 @ 21:54:56

Idag har jag varit seg i huvudet hela dagen. Inte ens kaffe har hjälpt. Det är så mycket nya intryck att hjärnan blir liksom mentalt trött. Igår hade jag en sjuhelvettes migrän som höll i sig ända in på kvällen och jag tillbringade större delen av dagen i min säng där jag fokuserade på att inte kräkas. På kvällen hade vi en klassmiddag men jag valde att vara med Viktor istället då han åker idag. Det var jättemysigt, vi köpte massa godis och såg stardust, sen gick vi en långpromenad. Jag kommer sakna honom så mycket då han åker. Det är ju inte bara att åka och hälsa på då någon är i Africa. Men en och en halv månad är ju ingen evighet. Kanske är det bra så jag hinner komma in i studentlivet lite. Det känns iaf som om jag har valt helt rätt linje och jag har mött så otroligt många härliga människor på bara fyra dagar. Jag tror jag kommer trivas som student bara jag får tid att landa lite.

(Idag spillde jag ut kaffet för första gången i nya klassen. Det förvånar mig att jag klarat mig från det tre dagar, Jag måste fått bättre balans, peppar peppar)

Imorgon har jag min första riktiga föreläsning så nu ska jag averka den textdel som återstår av den 50 sidiga litteratur jag ska läsa. Döden men jag vågar inte dricka mer kaffe idag. Det kommer sluta med att jag sitter och knaprar effedrin till kaffet i vinter för att hjärnan ska stå ut. Nej gud så skönt det ska bli med helg. Bara slappna av, släppa allt och glida in i dimman!  







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-