Var har det gått snett?

2008-09-26 @ 09:02:56
Hur kunde detta ske? Vad har jag gjort för fel? Har jag inte lärt honom allt jag kan om livets mysterier. Har jag inte gjort allt för att fostra honom till att växa upp och bli en hygglig respektabel människa

Lärt honom att alltid spänna axlarna då du går på stan i stockholm (så om någon idiot stöter in i dig är det den som får ont)
Lärt honom att han kunnat äta hur mycket godis han vill med mjölktänder och gratis tandvård.
Klippt sönder och spolat ner en malmö FF tröja han en gång hade i sitt rum.
Dragigt med honom på Norra stå då han endast var åtta år.
Lärt honom ta några ackord på gitarren.
Bjudit honom lite på öl så att den dagen innom snar framtid han börjar festa är han inte helt utelämnad.
Skrämt skiten ur killarna som jagade honom då han åkte inlines som liten.
Eggat honom med Scorpions, Guns'n'Roses, Dio, Alice Cooper, Metallica, Whitesnake, Led Zeppelin, David Bowie, Judas Priest och så vidare.
Gett honom bra och fina skivor i julklapp.
Lärt honom köra mopped då han bara var 13 för att öva sig.
Lärt honom vikten av att det viktigaste är inte att vinna utan att ta hem segern och komma först i mål.
Lärt honom tjejspråket dvs hur man talar till en kvinna för att inte råka föroläpa henne.
Lärt honom simma och våga vara under vatten.
Lärt honom det viktiga med kaffe.
Tvingat honom till att se finalen i fotbolls VM.
 
Ja jag har verkligen gjort allt men tydligen inte tillräckligt. Vad har jag gjort för fel då han på allvar funderar över att börja läsa fordon i vännes och bli raggare? Igår spelade han Eddie Medusa på mobilen, mest för att reta mig men bara det faktum att sådant skräp vistas i hans telefon är förskräckligt. (Och jag kommer ta första tillfälle i akt att knycka hans telefon och göra mig av med oväsendet). Vem, o vem har hjärntvättat min käre bror på detta vedervärdiga vis? Jag har förklarat för honom att om han blir raggare kommer jag inte längre betrakta honom som en medlem av det ädla Nygrenska släktet. Jag kommer kapa hans gren, sudda ut honom från familjeträdet och göra honom arvslös och utstött. Förpassa honom till att sova på parkeringen om ens det. Min egen bror raggare, detta måste förhindras till varje pris. Han måste ta sitt förnuft till fånga!


Postat av: Daniel

alltså jag ska hjälpa dig. kampanj frida och daniel - utrota eparaggarna!

2008-09-26 @ 11:12:07
URL: http://hastigt.blogg.se/
Postat av: Ella

hahahaha!!! =D oskar??? raggare??? hahahahahaha!!!!



ser för övrigt fram emot temafesten i januari ;)

2008-09-26 @ 16:14:37
URL: http://ellasliv.blogg.se/
Postat av: Anna

men va?! det låter ju som att du har följt regelboken till varje punkt! ;) Hur kunde det få så fel för dig?! ;) stackare!!

2008-09-27 @ 18:51:48
URL: http://bestofwimo.blogspot.com




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-