ingen död kattunge på samvetet såhär i juletid

2009-12-23 @ 19:37:09
Den 23e December i år kan enligt mig summeras och generaliseras till ordet stress. Av någon outgrunlig anledning (förmodligen min dåliga karma) har allt valt att trilskas med mig idag. Det som stod på min "måste göra lista" idag var följande.

*Köpa två sista julklappar
*Växla in 3000kr till Egyptiska pund
*Gå förbi systemet
*Mata Jennys kattunge


Åh, jag glömde att tala om att jag tack vare min skrangelrygg och spända nacke växlat mellan huvudverk och migrän de senaste tre dagarna. Efter två treo, en kopp kaffe, 100 förberedelse hemma tog jag bilen in till stan för att sätta igång. Halvägs kommer jag på att jag glömt nyckeln till Jennys lägenhet där kissemissen finns, det var bara att vända. Då jag kommer hem hittar jag såklart inte den förbannade nyckeln. Efter att ha letat på alla normala ställen började jag riva upp innehållet i alla mina handväskor, kolla under mattor, mellan soffkuddarna och i papperskorgen - allt mer hysteriskt samtidigt som jag plågades av bilden i min hjärna av en död liten kattunge. Jag hade på allvar vbörjat överväga att slå in ett fönster då jag slutligen fann nyckeln ovanpå handfatet.

Huvudet dunkar av smärta
. In i bilen, köra till stan, kriga sig till en parkering, skramla ihpop parkeringsavgift, ta hissen fyra våningar ner, gå till forex för att växla - och för att upptäcka att bankkortet inte ligger i handväskan och komma på att den ligger i fickan på jackan jag hade då jag hälsade på Viktor i Ström. Jag ville skrika högt men beslutade mig för att gå till Systembolaget medan jag ändå var på stan. 15 minuter senare inne på systemet inser jag att min legitimation oxå ligger i den förbannade jackan, det var bara att åka hem igen.

Huvudvet pulserar. Tredje gången gillt. Då jag tagit ut 3000kr för att växla talar kasörskan om för mig att de Egyptiska punden tyvärr är slutl Hon ger mig numret till forex på flygplatsen i Luleå därifrån flyget går. 40 hektiska minuter där jag kämpar med näbbar och klor för att ta mig fram genom folkhopen och uträtta mina ärenden samtidigt som jag ringer forex som en iller utan att få svar.

Tillslut kom jag fram, lyckades fixa med mina egyptiska pund, åkte till Jennys kattunge. Där stannade jag en halvtimme och gav den mat, gosade och lekte lite med kissen och kissens leksaksråtta.

Imorgon är det entligen den bästa dagen på hela året. Traditionellt, stillsamt lugnt och fridfullt med god mat och min underbara familj! God Jul på er!


Postat av: Erika

Hoppas du fick en lugn och härlig jul att varva ner på, sj mot kvällstimmarna så började tröttheten komma på och ta ut sin rätt och jag blev till en grinig liten flicka. Men i övrigt var det en otroligt bra jul med fina klappar och jag tackar för armbandet och chokladen var god. Hoppas dina föll i smaken och att det var något som kan komma till användning.



GOD JUL på dig.

2009-12-25 @ 09:09:08
URL: http://macae.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-