Jag är alltid bra på att göra bort mig

2009-12-14 @ 12:23:23
Alla som känner mig vet att jag i regel är väldigt bra på att klanta till det för mig och skämma ut mig. Att slå ut 2 glas vatten över lunchen ner i skrevet på en kompis, att placera min kaffekopp på armen samtidigt som jag sträcker mig efter en kaka varpå koppen självklart välter, att tappa en burk jordgubssylt i golvet på Ica eller att med full café bricka i händerna göra magplask inne på waynes tillhör vardagen om man heter Frida Julia Nygren.

Igår var det personalfest med Corona gänget. Några kände jag väl sedan tidigare och några hade jag knappt hälsat på. Vad ska dem ha trott om mig efter igårkväll..... Sammanlagt tror jag jag råkade spilla ut fyra glas alkohol (3 av dom mina egna).

* Första glaset, jag skulle sätta mig ner bredvid Jennifer då jag stöter mina väldigt långa ben i bordet och mitt glas med rödvin tippar omkull och rinner ut över min vita 2000kr klänning. (Jag och Em fixade det med vanish, vatten och handblås på killtoaletten)
*Andra glaset, Jag skulle hjälpa till att samla in alla glas från Corona innan vi drog vidare till O'learys. Medans jag snappar upp ett glas stöter jag till någon annans ölglas med armbågen som åker i golvet.
* Tredje glaset, Jag och Em hade varit på toa och stod vid handfaten och tvättade händerna då jag med min höft lyckas komma åt mitt glas med daquiri som efter hårfint vinglande beslutar sig för att välta.
*Fjärde glaset, Jag hade just köpt en guinnis och skulle sätta mig med tjejerna då Peter iförd luciaklänning tyckte det var dags att dansa. Klart man måste dansa med chefen, det blev dock ingen längre dans för min handväska flög ut i en snurr och prickade min guinnis - som välte ut över tjejerna i soffan.

Det värsta var att jag inte ens var speciellt full - jag spillde ju liksom ut all min alkohol innan jag hann dricka upp den!


Postat av: Erika

Jag välte ut en öl hemma hos min granne, jobbar kompis och vän och hennes kille. Ölen hamnade på dera matta och de harbara stilrena eleganta grejer. Man ville sjunka genom golvet då ha ha. Så du är inte ensam, fast det var iofs bara en =P

2009-12-14 @ 14:46:41
URL: http://macae.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja, och en sak tänkte jag på. När vi åt middag hos Mats och Karin så spillde du på duken och jag kommer ihåg första gångenerna jag åt middag så spillde jag alltid på hennes dukar och jag kände igen mig då när du gjorde det och jag tänkte. TACK för att jag inte är ensam ha ha.



Ja verkligen.



Idag kommer Mattias hem också. Och ni komme rimorgon hörde jag, jag jobbar imorgon men vi kanske komme rupp på kvällsfika =D.

2009-12-17 @ 09:58:54
URL: http://macae.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-