Julmys och kyla i Strömsund

2009-12-18 @ 15:45:57
Dom hektiska dagarna såhär innan jul har jag tagit min tillflykt till min Pojkvänns föräldrar här i Strömsund. För er som inte vet är Strösund en pytteliten kommun i inlandet några mil utanför Östersund. Litet, lugnt och jättemysigt. Här fikas det minst fyra gånger om dagen och mjukt tunnbröd, skorpor, kakor, krusbärsmarmelad, saft och leverpastej är bara några av dom hemmagjorda delikatesser som erbjuds. Jag kommer att gå upp minst fem kilo om det fortsätter såhär. Och här är det kallt kan jag lova, igårkväll då vi kom hit visade termometern i bilen på 30 minusgrader då vi passerade Åsele. Idag var det inte mycket bättre, jag tvingade envist med Viktor ut på en långpromenad i 25- grader. Trots att jag hade Läderbyxor, raggsockar, kängor, dubbla tröjor, jacka, halsduk, vantar och mössa tog det bara 10 minuter innan mina ögonfransar var fulla av is och mitt ansikte domnat bort. Jag hoppas på att jag förfrös mina ansikts celler så illa att jag aldrig kommer behöva någon botox i framtiden. Vi tog vår tillflykt in till Erika och Mattias. Erika bjöd på Te och massa smarriga hembakta kakor och Mattias underhöll oss med att visa oss katten Retard som lärt sig gå "SPIDER CAT" upp och ner i taket.

Hoppas allt är bra med er!


Postat av: Ellenore

Hoj :D

Vad mysigt det lät ^^ förutom det där med kylan haha xD



Hoppas du får en trevlig jul :)



kramar

2009-12-19 @ 14:49:45
URL: http://stuffwithmel.blogg.se/
Postat av: Anna

Later himla mysigt du! :) Man uppskattar fan sno till jul nu nar man inte har det .. Det kanns bara konstigt nar det ar soligt men andra juldekorationer.. Det funkar liksom inte ihop riktigt.. Hoppas allt ar bra darhemma iaf! Kramkram

2009-12-19 @ 23:25:10
URL: http://bestofwimo.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja det är mkt att fika i dessa dagar, nu ska jag snart baka kanel bullar också. Och så ner i tvättstugan, så hörs vi sen. Och nu får katterna lite lugn och ro när han åkt ut och jagar andra djur istället =D

2009-12-20 @ 09:02:18
URL: http://macae.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-