Jäkla Peter Pan

2009-01-20 @ 13:07:36
Jag har alltid fachinerats av sagan om Peter Pan. Pojken som aldrig behövde bli vuxen. Varför var det bara Wendy och dom andra som fick följa med honom, varför flög han aldrig in i mitt rum och strödde älvdamm över mig och flög till Neverland? Nu är det för sent, nu är jag vuxen men jag känner mig inte det. Alla jag känner vill ha rutin i sina liv, dom mår bra av att ha ett bestämt schema med bestämda tider då dom gör olika saker. Dom vill att allt ska flyta, kliva upp, jobba, träna, sova osv. Men inte jag, jag HATAR rutiner. Jag vill somna och vakna olika tider, jag vill äta glass och pangkaka till frukost, jag vill följa spontana infall att göra det jag för stunden känner för. Jag hatar att tänka på framtiden och planera, jag vill leva i nuet. Jag vill att varje dag ska vara ett nytt äventyr.

Jag vill hylla spontaniteten. Det är oftast dom spontana grejerna som är dom jag minns i efterhand. Jag har ett härligt minne från då jag var fem år. Jag stod i verdagsrummet en eftermiddag och lekte med lerkulorna i en av blomkrukorna och frågade mamma (av ren princip som jag gjorde 400 miljarder gånger om året) "Mamma, kan inte vi åka till Gröna Lund?" Men det som gör minnet så härligt är att hon till min stora förvåning svarade "Ja det kan vi väl" Och så åkte vi, jag mamma och pappa. Jag fick en kort stund av mitt neverland med sockervadd, balong och karuseller och det var helt underbart. Eller den gången Thomas och Jennifer kom in till mig och Emmy och frågade om vi ville åka ut till stranden och grilla. Vi satt på stranden insvepta i filtar vid elden, lyssnade på rock, grillade korv, åt chips, drack öl och läsk och pratade ända in på småtimmarna. Eller den gången jag och Marcus blev överaskade av ett häftigt skyfall ute på stan. Vi sprang till Harrys där vi köpte varsin staropramen, placerade oss vid fönstret med utsikt mot gatan och skrattade åt alla förbipasserade som sjöblöta försökte springa undan från regnet.

Jag vill inte foga mig, jag vill få vara impulsiv och fri. Jag vill spela våldsamma Tv spel med viktiga soldater med Daniel, jag vill åka till Observatoriet en stjärnklar natt med Emmy och kolla på stjärnorna genom teleskopet, jag vill röka vattenpipa och dricka öl vid havet. Jag vill leva i nuet!


Postat av: Annika

Haha, skoja inte! Kände att jag fick till assbilden :P



Föressten, ang att peter glömde dig när han spred ut sitt älvdam.. låter ju lite som när den sk"tandfen" bara hade sju och femtio till mig.. Snålhet kallas det, alla barn behöver älvdam och en guldpeng!



2009-01-25 @ 23:29:46
URL: http://bloggerlii.blogg.se/annika




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-