Hektisk dag!

2009-05-19 @ 18:20:48
06.45
Kliver upp för att hinna dusa innan jobbet, av någon anledning har farsan och brorsan tjing på dushen kl 07.00-08.00. Det finns många fördelar med att snylta på sina föräldrar, dushen är inte en av dem.

07.00
Äter frukost och dricker en stor kopp kaffe

07.20
Klär på mig och smetar på lite mascara

07.45
Ilar iväg till jobbet

12.40
Jag och Daniel har ett möte med våran handledare på Universitetet (som lämpligt nog ligger i andra halvan av Umeå från mitt jobb) kl 13.00. Kör 5km/h för fort hela vägen för att hinna.

12.57
Klarar mig med tre minuters marginal. Köper en ostsmörgås,yoghurt och en kaffe till lunch som jag slukar på 3 minuter innan jag spiller ut kaffet över mig själv.

13.00
Möte med handledare som våldtar våran uppsats. Iof helt väntat - det är ju därför man har handledning men lite jobbigt känns det att behöva ändra på så mycket.

14.00
Mötet slut, trampar på gasen och kör iväg mot jobbet (stressad över att dra ut på min lunchrast)

17.30
Slutar för dagen kör hem. Lägger mig på vardagsrumsmattan och försöker övertala Daniel att slippa kvällens vargdebatt med tanke på Derbyt men han låter sig inte rubbas. Jag får kompromissa.

18.15
Middag, slänger i mig maten, byter till kläder utan kaffefläckar för att sedan sätta mig i bilen igen.

19.00
Vargdebatten börjar. Gubbar 65+  med pytte pytte små snoppar (jag är övertygad om att alla som finner överdriven  ro och nöje i att jaga och skjuta levande djur med gevär har liten snopp - till och med family guy har poengterat detta) hetsar upp sig över existensen av Varg, Björn och Lo. Inskränkta. Jag hoppar av otålighet på stolen då klockan sakta närmar sig 20.00 - derby tid. Jag är övertygad om att under dom minuter jag missar av fotbollen kommer A.I.K. hinna göra mål.

20.00
Äntligen paus i debatten. Jag klampar ut ur lokalen som en vinglig älgkalv så snabbt som jag kan. Tur att jag har en decimeter röda klackskor så att jag går att särskilja från älgen, annars kanske någon av stofilerna skulle ha siktat på mig med sin bössa.

20.10
Slänger mig in genom dörren, sliter av mig jeans, kofta och strumpor. Häller upp ett glas kryddigt rödvin och slänger mig ner i soffan i en stor T-shirt för att avnjuta återstående 80 minuterna av derbyt. Naturligtvis har A.I.K. hunnit göra mål under den tiden jag missade och naturligtvis blir det inga fler som jag får se. Jag var för trött för att drabbas av vanlig derby-ångest. Satt mest och filosoferade över att A.I.K. hade fint passningspel, att Pavey var en väldigt ojämn spelare, log åt Mutumbas 23miljarder överstegsfinter och gav blåränderna onda ögat lite då och då.

11.00
Matchen är slut och jag skiter i morgondagens dush och ställer veckarklockan på 07.30 innan jag går och lägger mig. I min familj dushar jag inte i onödan om mornarna.


Postat av: Annika

:) Jag saknar att filosofera med dig, själv hade jag en dag med politiker satt och lyssnade på moderaterna och insåg plötsligt vad jag har för politisk ställning, tvärtemot moderaterna :D Jag kände mig vuxen på ett bra sätt idag.

2009-05-19 @ 19:03:44
URL: http://bloggerlii.blogg.se/annika




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-