Hemlängtan

2009-11-24 @ 16:22:50
Just idag saknar jag Stockholm.

Klockan är bara tre då jag slutar men det hade redan blivit mörkt. Ett grått, kallt jävla novemberregn som verkar pågå förevigt. Utanför Univeristetet får regnet dammens bläcksvarta yta att krusa sig. Tusentals ljus från hus runtomkring och i fjärran reflekteras och glimmar i vattnet. Dammen ser större ut i mörkret. Den påminner mig om mälaren. Om jag kisar kan jag nästan inbilla mig hur små fladdermöss flyger där fram och tillbaka i skenet av lyktorna längs vägen.

Jag läste på VK förra veckan att Umeå bara haft 4,7 soltimmar under hela November. Det kan nog stämma, nu när jag tänker på det vill jag bestämt dra mig till minnes ett lysande klot som brukade befinna sig på himlen. Det är bara i norrland som solen inte visar sig mer än 4,7 TIMMAR på en månad. Det är bara i norrland man blir tvungen att "ta cyckeln" I ÅTTA KILOMETER. Det är bara i norrland bartenders får för sig att hälla RAMLÖSA i en mojito. Det är bara i norrland jag (in my early 20:s) blir kalld för "MILF" av killar på stan.

Det är bara på VINTERHALVÅRET som jag funderar över vad jag skulle hit upp och göra.


Postat av: Erika

Och det är bara i norrland du kunde träffa en sådan fin kille som Viktor. Så där har du svaret he he.



Och det du skrev i min kommentar var ju den perfekta beskrivningen på vad man kan tänkas önska sig som tjej i julklapp. Jag svarar samma faktiskt.



Vad svärmor kan tänks önska sig vet jag inte riktigt. men hon älskar den där handkrämen från Body Shop så något liknande. Så älskar hon ju blått glas och långa halsband. Sådana med kulor på. Hon använder också blå mascara vet jag när hon ska piffa upp sig.



Jag har ingen aning om vad jag ska ge någon, ja dig nu då he he.



Men tror ni att ni kommer komam något innan jul eller kommer Viktor komma? annars får väl du dina efter i sådanafall.



=)

2009-11-25 @ 10:53:08
URL: http://macae.blogg.se/
Postat av: Tone

Om det är någon tröst, så har det inte varit så mycket sol här i Jönköping heller.. Bara moln, moln och åter moln... och så regn i mellanåt. ;)



Men det är bara att se det positiva i det hela. Man kan alltid hitta något positivt i något negativt! ;D

2009-11-25 @ 23:46:39
URL: http://ailime88.blogg.se/
Postat av: Tone

Om det är någon tröst, så har det inte varit så mycket sol här i Jönköping heller.. Bara moln, moln och åter moln... och så regn i mellanåt. ;)



Men det är bara att se det positiva i det hela. Man kan alltid hitta något positivt i något negativt! ;D

2009-11-25 @ 23:46:48
URL: http://ailime88.blogg.se/
Postat av: Erika

Jaha vad trevligt, då får vi ha lite julklappsbyte då men man får inte öppna först på julafton =D.



2009-11-26 @ 10:26:52
URL: http://macae.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-