Jag säger bara röta Frida

2009-11-07 @ 00:28:20
Ni vet hur jag alltid lyckas ut för unniversums små olycksfall och klumpigheter. Idag hände något mycket oväntat - jag hade TUR. Mycket tur.

Morsan hade lagad saffransräkor till middag och till det drack jag två glas med 11% rosé vin. Efter middagen hyrde jag och Daniel film och sen erbjöd jag mig att skjutsa hem honom.

Daniel: Men är du säker på att du kan köra nu då du har druckit?
Jag: Ja men det var ju över fyra timmar sen, jag är typ nykter!
Daniel: Haha typ?
Jag: Haha ja, nej men seriöst jag kan utan problem köra nu!

Jag har aldrig kört rattfull och skulle aldrig göra det, men ibland kan det vara svårt att veta var gränsen går. Vi sätter oss i farsans nya monstertruck och hinner fram till bron över älven innan vi ser rödljusen. Farbror blå står och vinkar in oss till höger. Med hjärtat i halsgropen svänger jag in och vevar ner rutan. Får ett alkoholtest instucket under min näsa och blir ombedd att blåsa. Upp till bevis. Plötsligt är jag inte alls så säker på att alkoholen hunnit gå ur kroppen och börjar fasa för att torska körkortet. Blir så nervös att jag darrar och jag blåser fel två gånger i rad innan jag på tredje försöket gör rätt och......gud välsigna mätaren för jag var nykter och fick inget utslag. Istället fick jag sedan fylla i ett papper med lite sömnfrågor och åkte därifrån med en biobiljett!

Snacka om röta - eh???


Postat av: Tone

Haha..! Ja, snacka om tur där! ;D



Ah.. nice! Då blir det ju närmare till universitetet också.. ;)

2009-11-07 @ 20:47:39
URL: http://ailime88.blogg.se/
Postat av: Tone

Haha..! Ja, snacka om tur där! ;D



Ah.. nice! Då blir det ju närmare till universitetet också.. ;)

2009-11-07 @ 20:47:40
URL: http://ailime88.blogg.se/
Postat av: Erika

Aha okej, ja men vad trevligt så får du se min lya då ist =).

2009-11-11 @ 10:43:04
URL: http://macae.blogg.se/
Postat av: Ellenore

Skepp ohoj ^^



fan vilken tur du hade :D

Hur äre uppe i Ume nu då? :)



kramar kram /Ellenore

2009-11-13 @ 21:11:44
URL: http://stuffwithmel.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-