"Någon har suttit på MIN stol"

2009-11-15 @ 21:53:19
De allra flesta har nog läst sagan "Guldlock och dom tre björnarna" som små. De tre björnarna bestämmer sig för att ta en promenad medans deras gröt svalnar då Guldlock stövlar in i dom tre björnarnas hus, smakar på deras gröt, sitter på deras stolar och sover i deras sängar. Och så dom klassiska ilskna replikerna..
"Någon har ätit av min gröt"
"Och någon har ätit av min gröt"
"Och någon har ätit av min gröt och ätit upp den!"


Som liten tyckte jag björnarna var ganska dumma som blev upprörda och arga på stackars Guldlock. Igårkväll insåg jag dock att björnarna är mycket underförstådda och de har minsan all rätt till att vara förnärmade! Här har en främmande person tafsat på deras egendom utan lov.

Igårkväll lämnade jag min bil på parkeringen utanför jobbet på nattklubben. Jag brukar aldrig låsa min bil eftersom den är världens enklaste att dyrka upp. Varenda helg då vi bodde i Stockholm var det repor i lacken efter att någon med hjälp av ståltråd petat upp låset. Jag slutade låsa och vanan sitter kvar. De enda värdesakerna i min bil är mina skivor, och människor med så bra musiksmak som jag är människor av karaktär - och inga tjuvar, brukar jag resonera.
Då jag slutat jobbet kl 04.00 på morgonen, trött och frusen upptäcker jag att min bil inte står där jag ställt den. Det finns julspår och fotspår i snön som visar hur NÅGON flyttat på bilen, först backat och sedan svängt. (Parkeringen är helt platt bör tilläggas så det finns ingen chans att bilen skulle rulla iväg och svänga av sig själv) I säkert två minuter stod jag bara och öppnade och stängde munnen som en guldfisk. Chokad, förvirrad och slutligen förbannad. Tack och lov var ingenting trasigt så personerna som flyttat på den hade förmodligen bara rullat iväg den men någon måste ändå ha lossat växeln, hållt nere kopplingen och styrt. "Någon har suttit i min bil" "Någon har tafsat på min spak" "Någon har snurrat på min ratt" Vilken fullkomlig fräckhet!

Det som retar mig mest är att jag själv på fyllan förmodligen tyckt att flytta någogn annans bil varit ett lysande spratt. Men inte nu längre tror jag - från och med nu sympatiserar jag med björnarna!






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-