Min ofabulösa helg

2009-09-27 @ 09:58:00
Den här helgen har varit så bortkastad att jag sliter mitt hår i frustration. 48 timmar av mitt liv som gått åt till något så värdelöst onödigt som att vara sjuk. Jag hade tänkt åka upp till min mormor i Boden och överaska henne i helgen men så svällde halsen upp och min näsa började producera fem liter snor i minuten. Jag försökte tappert på föreläsningen i Fredags där jag satt och nyste, hostade, snorade och snörvlade medan resten av klassen drog sig undan som om jag vore pestbesmittad - jag kan inte klandra dem! Då jag var tvungen att snyta mig var 5e minut för att snoret inte skulle rinna ut ur näsan gav jag upp och gick hem.

Jag fick tipset om en förkylningsdryck "Kan Jang" som jag införskaffade mig. Kan Jang smakar rutten huggorm kan jag förövrigt avslöja, men jag tror den funkar för jag känner mig mycket piggare. Halsontet är borta och idag kan jag ha linserna igen. 

Dock retar det mig att jag slösat dyrbar tid på någonting så tråkigt som att vara sjuk. Varför måste just jag vara född med katastrofal otur (Senast i tisdags tappade jag en 105kr flaska rödvin på golvet inne på ICA Maxi) och kanske Sveriges sämsta emunförsvar??? Jo jag måste helt enkelt ha sjukt dålig karma från ett tidigare liv har jag kommit fram till....


Postat av: Erika

Haha nej det var plastskålar och potatis skalare och sådana tupperware grejer hos Karin och inget annat. Närmast en dildo var väl banan fodralet då i sådana fall.



Ja ja som var ute i fredags hade gärna sovit en stund till.



Jag är inte förkyld men igår så vällde jag ut en stor kaffe kopp över mammas hela köksbord som är uber stort och en allers tidning som nu hänger på tork och med risk för att det kunde komma på mina kläder så hoppade jag så högt jag kunde med min runda och tunga kropp för att inte få något på min festbeklädda kropp.



Det bar bara ner på alla fyra och sura golv och bord. Jag har nog funnit min klumpighetens syster.

2009-09-27 @ 11:07:15
URL: http://macae.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-