Segare än kåda

2010-04-20 @ 22:31:58
Jag blir så frustrerad att jag sliter mitt hår snart. Aldrig i hela mitt liv har jag kännt mig såhär maktlös inför en tentamen. Senast var jag övertygad om att jag skulle få VG - och jag blev trea bäst i klassen. Jag har alltid upplevt att mina betyg varit satta efter hur mycket jag orkar plugga men inte nu. Det här är kinesiska. Jag sitter fem timmar per dag och ändå går det segare än kåda. Då jag äntligen börjar fatta något har läraren hunnit 4 kapitel längre än mig och tentan kryper allt närmare. Ju mer stressad jag blir desto trögare går huvudet.

Idag fick jag hjälp av en vän till pappa och jag var grymt lättad över att jag äntligen förstod och kunde jobba med uppgiften vi fått. Jag bokförde årsbokslut, ingående balanser, ackumulerande avskrivningar och överavskrivningar av inventarier enligt huvudregeln och kompletteringsregeln (inte i rasande fart men sakta och säkert) år för år i mitt fiktiva företag. Tills poff pang boom och resultatet inte längre stämmer. Jag vet att jag ska få fram siffran 96 men hur jag än räknar, läser i boken, vrider vänder och exprimenterar med talen får jag siffran -4. Jag blir tokig, tokig, tokig. Det har fungerat utmärkt flera år i rad så varför stämmer det inte nu? Vad gör jag för fel?







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-