KATTastrof

2010-08-29 @ 20:31:51
Kan någon snälla, snälla, snälla tala om för mig vad jag ska göra för att få tyst på Karins katt. Den har verkligen ingen "off" knapp. Den pratar oavbrutet. Det värsta är att den inte ens VILL någonting. Katten är bara en liten uppmärksamhetshora. Ibland är den dessutom ond. Är det verkligen en slump att den varje natt då vi inte vill leka utan sova går och hämtar sin förbannade kattboll med en bjällra (Död åt den som uppfann kattbollar som plingar) och så smashar hon in den i dörren gång på gång på gång. Dessutom välter den ut mina blommor och fotbolstavlor, vässar klorna på min versace väska, puttar ner min linsburk på golvet och leker med den.

En vanlig dag brukar jag inte reta mig så mycket på katten eftersom kattens hyss kompenseras av att den är så söt. Den är liten, gosig mjuk och len. Men idag är ingen vanlig dag. Jag har sovit mindre än fem timmar inatt, imorgon börjar jag läsa nationalekonomi med en ny klass, jag har jätteont i huvudet. Allt jag vill är att få lägga mig och sova i lugn och ro utan att katten lever om värre än en mellanstadieklass på Grönalund.

Ingen som har något bra förslag på hur man får en katt att sluta prata? Obs, att mata den, ignorera den, locka på den eller skrika åt den funkar inte..........


Postat av: Erika

Kanske öronproppar? Inte så bekvämt kanske men kan funka. Ha den inne i badrummet på nätterna och bädda med filt på badrumsgolvet kanske? Gömma plingbollen för den just under nätterna? Lycka till. =D

2010-08-30 @ 06:20:39
URL: http://ylittlehome.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-