Invasion of the gremlins

2010-12-18 @ 15:05:14
Igårkväll skulle jag ha varit ledig från garderoben på Corona men då Stina ringde och frågade om jag kunde tänka mig att hoppa in. De var inte tillräckligt med personal så jag sa okej. (Att arbeta kändes som en rimlig kompensation för att jag drog till Stockholm förra helgen då jag skulle jobbat.) Hon glömde dock att nämna att det var 18år på Corona igår.

Fulla artonåringar i flock är ett skrämmande fenomen. De påminner om the gremelins. Ni vet, en och en för sig är de ganska okej och söta. Typ såhär:

Men sedan då de dricker alkohol på natten utvecklar de hjärnstörningar och flockbeteende. De blir helt okontrolerbara, skriker, slåss, spyr och klättrar på möblerna i en enda röra. Typ såhär:


Av någon anledning ska 18åringar alltid röka också. Och de kan inte ta med sig sitt cigarettpaket då de hänger in utan de ska när det är 20 människor i kön före dem skrika och envisas med att bara få hämta sina cigg, varpå det tar EN canser-pinne ur paketet och kommer tillbaka en halvtimme senare och upprepar proceduren. Det var så många som var otrevliga igår. Två personer försökte dessutom krama mig och en tredje att knäppa upp mitt BH band... av någon märklig anledning sket jag i hans jacka. Erika blev grundligt utskälld av en arg brud som påstod att vi slarvat bort hennes väska (bara det att hennes kompis sedan hittade väskan på golvet bakom den arga tjejen) och nej, hon bad inte om ursäkt. Halv fem kom jag hem med verk i hela kroppen.

Idag är jag gladare. Jag har köpt julpyssel så nu ska jag julpyssla. Hurra! Diesel kanske vill hjälpa mig! Förresten så har jag klippt mig och färgat håret. Det syns kanske inte så jättestor skillnad men det är iaf lite mörkare.





Postat av: Annika

Alltid lika fin!!

2010-12-18 @ 21:30:18
URL: http://annikagauffin.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-