Narnia

2010-12-14 @ 18:30:30
Någonting är fel med midnattsolens land. Umeå har blivit förvridet av köld. Det är en spökstad där ingenting längre lever. Imorse då jag vaknade klev jag rakt in i Narnia. Det var så kallt att jag inte kunde andas utan fick tvärvända och hämta min astma medicin. Jag var påväg mot jobbet, men jag kunde lika gärna varit påväg till ishäxans palats för var jag än såg mig om var världen frusen i groteska former. Träden tycktes förvridna av köld med grenar så sköra som glas. Bräckliga så att minsta vindpust skulle få dem att gå av och falla till marken där de skulle gå i tusentals bitar. Termometern visade på -25 grader.

Vackert och skrämmande









Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-