Rökskada?

2010-12-22 @ 08:41:42
Mitt bakande med det brända brödet verkar kunna vara värre än jag först trodde. Igår innan jag gick till skolan lämnade jag fönsterna på korsdrag och fläkten i full gång men då jag kom hem luktade det fortfarande jättemycket rök. Så jag öppnade alla ventiler och gluggar och kraschade Emmy och Stefan inatt. Då jag nyligen kom hem var lägenheten svinkall och vad värre var - det luktade fortfarande rök, ända ner i trappuppgången. Kan jag rentav ha orsakat en rökskada? Vad gör man då liksom? Jag var väldigt lockad på att göra en Timon och Pumba "Hakuna Matata" dvs ingenting men en liten liten katt röst innuti mitt huvud (tanken på vad Karin och mamma skulle säga) sa att jag verkligen borde göra någonting. Så jag ringde min kvatersvärd. Efter att jag förklarat situationen blev hon helt tyst. Hon hade inte heller någon aning om vad som borde göras, eftersom ingen annan hyresgäst någonsin lyckats med något liknande tidigare. (Jag kände att det inte riktigt var rätt läge att börja förklara för henne om min dåliga karma från ett tidigare liv) Hon skulle komma över på en gång så skulle hon avgöra om det behövdes profetionell sanering eller inte.

Jag läste just på nätet att man kan ställa ut tallrikar med ättika för att få bort röklukt. Någon annan som har några ideér?






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-