Something's smokin, and it aint me......

2010-12-20 @ 21:53:56
Varför är det så att varje gång jag försöker baka någonting blir det alltid ett jävla projekt. Någonting går ALLTID fel. Jag glömmer mjölet i min sockerkaka, min kladdkaka är flytande, jag läser fel i receptet, jag förväxlar 5 liter mjölk med 5 liter mjöl eller misstar 1/2 jäst för 1,5 paket jäst.

Idag skulle jag baka lussekatter efter jobbet. Medan smeten jäste slog jag på ugnen. För att det inte skulle bli så långtråkigt att rulla 60miljoner lussekatter så släpade jag med mig en plåt, mjölet och lussesmeten in i vardagsrummet. Där rullade jag lussekatter, drack kaffe och såg Entorage. Undan för undan började det dock lukta bränt. Jag fördömde Åhlidshems urusla medeltidsspisar och bakade vidare. Småningom började jag bli tårögd så då gjick jag in i köket bara för att upptäcka att det var tjockt av rök. Rök från ugnen bolmade ut genom ventilen på spisen. Inte undra på att det luktade rök tänkte jag och drog igång fläkten och öppnade fönstret i köket. Tack och lov var ugnen tillräckligt varm så jag skuttade iväg och hämtade plåten med lussekatter jag gjort. Bara det att när jag öppnade ungsluckan blev jag blind av rök. När den skingrades gick plåten med lussekatter  inte in - den var nämligen inte ensam. På ungsgallret låg sotsvarta förkolnade klumpar av någonting. Jag trodde först det var köttbitar fast sedan kom jag på att det nog var brödet jag lagt där för att värma förra helgen men glömt bort. Jag gjorde mitt bästa för att krafsa bort askan i den 225 gradiga värmen.

Knaprigt





Till råga på allt blev jag så förvirrad att jag glömde pensla och sätta russin på nästa plåts bullar. Suck.....






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-