Stockholm and back 24h

2010-12-13 @ 18:10:59

I fredags var jag lite smådeppad. Det var kallt, mörkt, tråkigt och jag skulle jobba natt hela helgen. Men så ringde min bästa kompis och frågade om jag inte istället ville dra ner till Stockholm med henne på Lördagen och gå på rockkonsert. Eftersom jag egentligen inte hade vare sig tid eller råd plus att det var en rätt oansvarig och spontan grej att göra - så var jag självklart på!

Tro det eller ej men jag packade en ryggsäck på 10 minuter med det jag skulle ha med mig och sedan mötte jag Em och drog till flyget. Jag var så faschinerad över att jag för en gångs skull inte pep i tullen att jag sedan glömde min ryggsäck innan säkerhetspersonalen kom springande efter mig. Senare var vi så upptagna av att prata att vi höll på att missa flyget och blev uppropade i högtalarna.

Väl i stockholm när vi skulle hämta ut våra konsertbiljetter blev det något strul och snubben bakom disken påstod att biljetterna redan var uthämtade. Naturligtvis hade biljettföretaget stängt för helgen och gick inte att nå. Vi tillbringade en ångestfylld timme innan vi lyckades få ut våra biljetter och kunde slappna av med lite shopping. Jag köpte rätt mycket, både julklappar och kläder till mig själv. Småningom blev vi leds och hoppade på tuben. Det var nog lika bra eftersom det senare visade sig att någon idiot sprängde sig själv ca 15 minuter efter att vi dragit därifrån. Ofattbart att något sådant händer i Sverige, i julrushen, i min hemstad.

Jag och Emmy käkade middag och tog några öl vid en pub på Gullmarksplan innan vi drog till fryshuset. Konserten var precis som på den gamla goda tiden, som för fem år sedan då vi såg ut såhär!



Det var en riktigt rolig konsert förutom att jag råkade sätta mig i tuggumi, att någon hällde öl över mig och att någon framför oss stod och avlossade tortyrklassade mängder anala gaser med jämna mellanrum.

Efter spelningen bytte jag snabbt om till Jeans utan tuggummi i röven och en tröja som inte var dränkt i öl innan vi drog till Medborgarplatsen och Underbara Bar där vi mötte upp Marcus och hans kompisar. Ingen kan ha förtjänat att festa mer än Emmy som inte haft en ledig helg på en månad. Vi krökade tills de stängde innan vi drog vidare till Solna där vi drog en snabbvisit i Black Army lokalen. Den var sig lik. Precis som om tiden stått stilla i sju år. Likadant möblerat, lika vidriga toaletter, lika märkliga människor. Kvällen avslutades hemma hos Marcus där vi chillade, drack lite bira och snackade innan vi somnade.

På morgonen hade vi fått en ARG lspp från hans mycket arga granne som klagade över att vi hade fräckheten att samtala lågt på natten. (Han gillar att sätta upp lappar och banka i väggen om någon pratar eller ser film efter halv tio på kvällen) Ganska faschinerande att någon orkar bli så upprörd över en sådan bagatell att han skriver en arg lapp. Varför köper han en lägenhet i centrala solna om han är så känslig för ljud. Varför skaffar han inte öronproppar eller ännu bättre - flyttar till en villa i skogen så att vi andra slipper dra ner andra livsglada människor?

Iaf sjukt random och sjukt rolig helg! Emmy, fler spontanious trips in the future! Gangster, sjukt kul att dra in i dimman med dig en sista gång innan du lämnar landet. Du kommer vara saknad brorsan!







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-