Hemma igen

2010-01-07 @ 17:08:55
Hemma från egypten igen, känns tungt. Resan var underbar, jag har solat badat, snorklat, festat och så dykt förstås!
Det första jag gjorde var att bada med min mobil i röda havet. Klantigt men det har samtidigt varit ganska skönt att leva en vecka totalt obrydd i vad klockan är eller vilket datum det är.

Jag och Karin träffade tre as sköna svenska killar som vi hängde med därnere. Det är inte lätt att vara Svensk i Egypten, precis allting man gör är väldigt "insulting". Tillexempel så bör man absolut inte bada i polen (eller havet) efter att det blivit mörkt, man bör inte skratta för högt, man bör inte dricka alkohol ofentligt (helst inte överhuvudtaget) och man bör inte använda mer än en rulle toapapper om dagen. Naturligtvis gjorde vi allt detta....

Lite bilder









Dykningen var najs! Vi hade en instruktör som såg ut som Snoop Dog, han var mer lik Snoop Dog än Snoop Dog själv till och med. Djupasr var vi nere på 21 meter tror jag. Första dyket så såg jag en haj men, annars såg vi inte så mycket coolt, en rocka och en drakfisk som jag hittade. Andra dyket hade Snoop Dog med sig en undervattens kamera och filmade så vi fulade oss mest och gjorde konster och byggde mänskliga pyramider under vattnet. Jag hade tänkt lägga upp den, vi betalade för CD:n med filmen men snubbarna levererade den aldrig till vårat hotell.






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-