Jag har inte alla myrorna i stacken jag inte...

2010-05-25 @ 01:42:44
Om ni trodde att det faktiskt gått en normal vecka för mig trodde ni fel. Naturligtvis har jag gjort bort mig.

Incident ett: Jag har droppat min polare ute på Landet och ska hem då det plötsligt ligger en jäkla ORM mitt i vägen. (Hur ofta ligger det ormar på vägen liksom?) Panikslagen girar jag för att inte köra över den just som min telefon ringer. Jag svänger ut på motorvägen och ber att få ringa upp då jag är i Umeå igen. Jag gasar på i solsken med Highway Star från sterion och känner mig odödlig. 15 minuter senare är det inte lika roligt, jag börjar bli svettig och hungrig och funderar om den förbannade motorvägen aldrig ska ta slut. Jag gasar på lite till. Jag passerar en skylt som upplyser mig om att jag är halvvägs till Ö-vik... Jag har tagit motorvägen åt fel håll..

Incident nr två: Jag cyklar ner till stan med min rumskompis på pakethållaren. Plötsligt går det jättelätt att trampa och jag tar några tramptag innan jag måste vända mig om och kolla om Karin verkligen sitter där bak. Det gör hon inte. Tydligen hade jag missat att jag kört rätt in i en grupp poliser som gripit tag i oss och med sträng röst sagt "Visst hoppar du av nu va?"

Incident nr tre: Jag har hängde tvätt kl 13.00 idag och sköt upp att gå och hämta den tills efter jag träffat brorsan klockan 15.00. Jag stannade lite längre än planerat och vi gjorde mat. Sen kom jag på att jag lovat färga Ems hår. Då hennes kille gick för att hämta deras tvätt klockan 20.00 insåg jag förskräckt att min egen hängt i tvättstugan i 7 timmar. Vi skulle bara gå på ICA så skulle jag hämta tvätten sen. Det glömde vi. Vi såg Gangs of New York. Sen kom jag på att jag hade skolarbete jag var tvungen att göra. Och så nu för en kvart fryser jag i pluggandet och vill ha min myströja. Den som ligger i tvätten. Den som jag hängde upp för 12 timmar sedan. Ut i regnet och ner i tvättstugan 01.25! Tur att jag inte är mörkrädd.






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-