José Mourinho <3

2010-05-23 @ 12:56:26
Åter igen har han bevisat att han är kanske världens bästa tränare.

Egentligen föredrar jag den engelska offensiva fotbollen framför den Italienska. Italiensk fotboll blir för segt, naturligtvis får man ofta se fotbolls-tekniskt riktigt vackra prestationer, men det väger inte upp avsaknaden av action och alla filmningar. Ska man slänga sig ner i gräset varannan minut blir det ju aldrig något spel, dessutom ser det ganska omanligt ut. Jag kan inte påstå att Champions League finalen igår direkt kändes som någon Champions League final. Jag hade velat ha ett actionspäckat krig på liv och död med fantastiska passningar och mål. Istället fick jag känslan av att om man bytte färg på tröjorna och kisade lite hade det kunnat vara Svenska Landslaget som joggade runt.
Nej, okej nu var jag lite orättvis. Jag kan inte bortse från mannen jag skriver inlägget om som enligt min mening är den bästa tränaren i världen - en av ytterst få som kan samla ihop ett lag så oigenomträngligt. Höll Inter inte en järnridå mot Barca i 84 minuter sist kanske? Inter gjorde ju faktiskt även två mål igår och Il Capitano höll fortet som en köttbit med reflexerna hos en jaguar.

Jag kan förstå varför så många älskar att hata Mourinho, han har attityd. Men han spöade Chelsea, han spöade Barcelona och han vann Champions League - är man bäst FÅR man vara arogant! Rent psykologiskt slet i alla fall jag ut mitt eget hjärta och slängde in det på planen till honom. SNÄLLA KOM TILLBAKA TILL CHELSEA!




(Deppigt värre för stackars Zlatan dock - byter lag till Barcelona för att han så gärna ville ta CL guld)






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-