Snigeltjejerna

2010-05-08 @ 11:45:45
Jobbar man på en nattklubb är man ofta med om roliga, märkliga, äckliga och irriterande möten. Om jag bara kunde begripa fenomenet med sinigeltjejerna i garderoben. Då jag själv går ut försöker jag alltid packa så lätt som möjligt, tar med mig det viktigaste som mobil, legitimation och bankkort i en liten handväska som jag kan bära med mig. Så är dock inte fallet för 1000-tals tjejer som känner att det har ett trängande behov av att i likhet med en snigel ta med sig hela sitt hus ut på krogen - med komplett köksutrustning, badrumsartiklar, kylsåp, vardagsrumssoffan och badkaret - allting praktiskt ihoppressat till en portabel handväska med en volym på en 0,5 kvadratmeter och en vikt på 4 535 000 kilo.

Varför har snigeltjejernas behov at ta med sig skalen till krogen och hänga dem i garderoben? Oroar de sig över att de inte ska ha någonstans att sova efter utekvällen och vill försäkra sig om att kunna krypa ner i handväskan om de skulle frysa? Eller är de rädda att bli svettiga då de dansar och vill kunna plocka ut handväskan för ett uppfräshande bad innan kvällen fortsätter?

Ett träningspass på IKSU är en mild bris i jämförelse med att lyfta snigeltjejornas väskor (4a i taget som vi gör för att spara tid) och hänga upp dem i garderoben. Mina armar värker än.


Postat av: Daniel

Jag håller inte riktigt med om att du endast tar med dig det viktigaste Frida. Nog är du en sann snigeltjej du med, i alla lägen!

2010-05-08 @ 15:25:27
URL: http://hastigt.blogg.se/
Postat av: Frida

Jo, då jag går ut brukar jag ha en liten väska med det viktigaste. Och de gånger jag tar den stora väskan så bär jag den allt själv - jag tar inte med den för att hänga in den i garderoben

2010-05-09 @ 14:28:07




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-