Tenta-paniken var äääär duuuu?

2010-05-25 @ 23:08:45
Varför är det så svårt att fokusera utan en piska i ryggen? Veckan innan tenta kan jag busenkelt plugga fokuserat mellan 08.00 och 23.00. Men det gäller att jag måste ha drabbats av Tenta-paniken. Utan den går det inte. Idag hade jag två mission, jag skulle till Universitetet och lämna in en uppgift och jag skulle göra alla övningsuppgifterna på kurswebben.

Jag var uppe med tuppen, men sekunden jag ätit min morgongröt inträffade det något märkligt. Alla mina muskler försvan. Jag kunde inte röra mig från stolen för att plugga utan satt fastklistrad som en deg klump. Jag kom på att jag behövde skriva matlista, och betala hyran, och göra en budget, och kolla recept, och läsa min mail - och klockan blev ett utan att något plugg blivit uträttat eller någon uppgift inlämnad. Då jag äntligen var redo att bege mig till Universitetet var mobilen borta. En halvtimme letade jag innan jag, frustrerad som en lemel skrev på facebook och bönade om att någon skulle ringa. Jag hade gjort omelett tidigare, och i en vibrerande äggkartong började "Black Dog" snart spela. Ut och iväg i regnaet - rysligt irriterad över att jag aldrig kan vara strukturerad.

Efter uppgiften var inlämnad behövde jag energi så jag mellanlandade och hängde med Em som städade bakom baren på Corona. (Nej, det är faktiskt bara kaffe - även om dimman kändes riktigt lockande vid det här laget)




Då jag kom hem var det dags för middag, sendan gjorde jag två uppgifter innan jag kom på att jag nog borde laga några matlådor, det blev stökigt så jag behövde städa, då jag ändå var igång kunde jag ju städa resten av lägenheten oxå. Sedan hade Karin bakat bullar. Nu klockan 23.00 har jag lyckats lösa fem uppgifter utav 18. Tentan är om en och en halv vecka. Snälla, snälla låt mig drabbas av Tenta-paniken imorgon!






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-